» دسته‌بندی نشده » تاکید پادشاه اردن بر لزوم دستیابی به صلح عادلانه و فراگیر برای فلسطین

تاکید پادشاه اردن بر لزوم دستیابی به صلح عادلانه و فراگیر برای فلسطین

شهریور ۸, ۱۴۰۱ 0۰


پادشاه اردن در جریان دیدار با وزیر خارجه نروژ بر لزوم افزایش تلاش‌ها جهت دستیابی به صلح عادلانه و فراگیر برای مسأله فلسطین تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از صدی البلد، عبدالله دوم، پادشاه اردن با وزیر خارجه نروژ در کاخ “الحسینیه” دیدار کرد.

پادشاه اردن در جریان این دیدار بر لزوم افزایش تلاش‌ها جهت دستیابی به صلح عادلانه و فراگیر برای مسأله فلسطین براساس راهکار تشکیل دو کشوری که تشکیل کشور مستقل فلسطین بر مرزهای چهارم ژوئیه ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی را تضمین کند، تاکید کرد.

عبدالله دوم در جریان این دیدار حمایت نروژ از اردن در شماری از زمینه‌ها به ویژه پروژه‌های مربوط به رشد و توسعه، پناهجویان و آوارگان و جامعه‌های میزبان را ستود.

در همین راستا، وزیر خارجه نروژ ضمن تشکر و قدردانی از پادشاه اردن به خاطر نقش این کشور در میزبانی از آوارگان، بر اهمیت تقویت همکاری بین دو کشور در زمینه‌های مختلف تاکید کرد.

دو طرف همچنین روابط بین دو کشور دوست؛ نروژ و اردن و سازوکارهای تقویت همکاری دوجانبه در زمینه‌های سرمایه‌گذاری، انرژی تجدیدپذیر، تغییرات آب و هوایی و همچنین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بررسی قرار دادند.

در این نشست ایمن الصفدی، معاون نخست وزیر و وزیر خارجه اردن، جعفر حسان، مدیر دفتر پادشاهی اردن و همچنین سفیر نروژ در امان حضور داشتند.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×