» دسته‌بندی نشده » پیام‌های تسلیت مسئولان در پی ارتحال آیت‌الله ناصری/ تاکید بر خدمات ارزنده مرحوم ناصری

پیام‌های تسلیت مسئولان در پی ارتحال آیت‌الله ناصری/ تاکید بر خدمات ارزنده مرحوم ناصری

شهریور ۴, ۱۴۰۱ 1۰


به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، آیت الله رئیسی رئیس جمهور، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان و مقامات کشوری و لشکری در پیام های جداگانه ای ارتحال آیت‌الله ناصری استاد اخلاق و مدرس حوزه علمیه را تسلیت گفتند.

در پیام آیت الله رئیسی آمده است: درگذشت عالم وارسته حضرت آیت الله محمدعلی ناصری، استاد اخلاق و مدرس حوزه های علمیه را به حوزه‌های علمیه، مردم ولایتمدار استان شهیدپرور اصفهان، شاگردان، علاقمندان و خانواده محترم آن مرحوم تسلیت می‌گویم.

محمدباقر قالیباف نیز در پیامی درگذشت آیت‌الله حاج‌شیخ محمدعلی‌ ناصری دولت‌آبادی را تسلیت گفت.

متن پیام رئیس مجلس به شرح زیر است:

درگذشت عالم ربانی و مجتهد پارسا و زاهد حضرت‌آیت‌الله حاج‌شیخ محمدعلی‌ ناصری دولت‌آبادی موجب تاسف و تاثر شد.

ایشان از علمای برجسته اخلاق و عرفان و فقاهت و از یاران دلبسته امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بودند که سالهای متمادی در حوزه‌های علمیه اصفهان، قم و نجف و در محضر فضلای گرانقدر از جمله آیات عظام خویی، بهجت، امام راحل(ره) و علامه طباطبایی درس‌‌های بیشمار آموختند  و عمر پربرکت خویش را به گسترش و نشر معارف دینی و علوم اسلامی، تربیت طلاب ،ترویج شعائر اهل‌بیت علیهم‌السلام و همچنین در راه‌اندازی و مدیریت مراکز حوزوی علمیه و دینی ، خیریه و عام‌المنفعه و علمی و فرهنگی صرف نمودند.

اینجانب با تسلیت این ضایعه به روحانیت، حوزه‌های علمیه و مردم شریف استان اصفهان، شاگردان و بیت مکرم ایشان، برای آن عالم جلیل‌القدر علودرجات و رضوان الهی و حشر با اولیاءالله و برای بازماندگان صبر و سلامتی از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

 آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان و رئیس مجلس خبرگان رهبری نیز در پیامی درگذشت آیت‌الله ناصری را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَهٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَهِ.

با تأسف و تأثر مطلع شدیم عالم عامل و سالک واصل ، مجتهد جلیل القدر، حضرت آیت الله آقای محمد علی ناصری ، قدس الله نفسه الزکیه،از عالم خاکی رخت بر بسته و در جوار رحمت واسعه الهی ساکن شده‌اند.

فقدان این استاد بزرگ عرفان و اخلاق برای  ارادتمندان ایشان تألم برانگیز و برای کسانی چون اینجانب که سالها از همنشینی و مصاحبت صمیمانه ایشان بهره و حظ معنوی برده اند ضایعه ای جبران ناپذیر است.

 اینجانب درگذشت این عالم وارسته را به محضر امام عصر عج‌الله تعالی فرجه، مقام معظم رهبری ، مدظله العالی ، حوزه های علمیه و بهره مندان از نفس مسیحایی اش تسلیت گفته و از درگاه باریتعالی صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان ایشان مسئلت می‌نمایم.

امیدوارم روح بزرگ و مطهر آن بزرگوار با اولیای خدا محشور باشد.والسلام علیکم

احمد جنتی

دبیر شورای نگهبان و رئیس مجلس خبرگان رهبری

محمد مخبر معاون اول رییس جمهور  هم با صدور پیامی، ارتحال آیت الله محمدعلی ناصری دولت آبادی مجتهد و استاد برجسته اخلاق را تسلیت گفت.

متن پیام معاون اول رئیس جمهور به شرح ذیل است:

رحلت آیت الله محمدعلی ناصری دولت آبادی عالم جلیل القدر، مجتهد و استاد برجسته اخلاق موجب تاثر و اندوه شد.

این عالم ربانی که خود در محضر علما و عرفایی بزرگ و صاحب‌نام پرورش یافته بود، در دوران حیات پربرکت خویش شاگردان زیادی را برای خدمت به اسلام تربیت کرد.

اینجانب ارتحال این استاد اخلاق را به مقام معظم رهبری، همه علاقه مندان ایشان به ویژه مردم اصفهان، حوزه‌های علمیه و بیت شریف آن فقید سعید تسلیت می گویم و از خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگان و علاقه‌مندان صبر و اجر مسألت دارم.

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع نیز در پیامی درگذشت روحانی عالی قدر و استاد اخلاق، حضرت آیت الله ناصری (رضوان‌الله‌ تعالی‌علیه) را تسلیت گفت.

در متن پیام وزیر دفاع آمده  است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

خبر رحلت عالم وارسته ، استاد اخلاق و واعظ متقی، حضرت آیت الله محمد علی ناصری (رحمه الله علیه) موجب تأسف گردید.

این عالم ربانی در سال های عمر شریف و با برکت خود معارف نورانی اسلام و شیعه را ترویج نمودند و در این مسیر مقدس آثار و خدمات گرانبهایی از خود به یادگار گذاشتند.

حضرت آیت الله ناصری استاد اخلاق، عاشق و شیفته امام زمان (عج) بود و طی سال‌های عمر بابرکتش به بیان فضائل و محبت آن حضرت اشتغال داشت.

تربیت شاگردان ممتاز، راهنمایی جوانان مشتاق و جویای معارف الهی و کتابت آثار فاخر، تلاش‌های علمی ایشان در راه اعتلای دین اسلام ناب محمدی (ص)، راهنمایی و‌ ارشاد مردم و راه‌اندازی چندین مرکز درمانی از جمله خدمات بزرگ این عالم جلیل القدر است که در اذهان امت اسلام هرگز فراموش نخواهد شد.

اینجانب این ضایعه را به محضر امام زمان (عج)، ولی امر مسلمین جهان و مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) ،حوزه‌‏های علمیه ،علمای اعلام، علاقه‌مندان و به‌‏ویژه بیت محترم آن مرحوم و مردم انقلابی، مومن و ولایت مدار استان اصفهان تسلیت می‌‏گویم و از درگاه خداوند سبحان برای ایشان رحمت واسعه و همجواری با پیامر اعظم (ص) ، حضرات معصومین علیهم السلام و اولیا الهی و برای بازماندگان و بیت مکرم شان صبر و سلامتی مسألت دارم.

امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران هم با صدور پیامی ارتحال حضرت آیت الله ناصری را تسلیت گفت.

متن پیام فرمانده کل ارتش به این شرح است:

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَهٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ

خبر درگذشت استاد اخلاق و عالم ربانی حضرت آیت الله محمدعلی ناصری دولت آبادی موجب تاثر و تالم خاطر فراوان شد.

سال‌ها زندگی نورانی آن فقید عالی مقام و مجاهدت‌های زاهدانه آن استاد اخلاق بزرگوار که در راه تقویت و ترویج اسلام و پرورش شاگردان در عرصه دینی و حوزوی سپری شد، توشه ارزشمندی برای سفر آخرت و تقدیم به پیشگاه خداوند عالم از سوی آن مرحوم است.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، روحانیت معزز و حوزه‌های محترم علمیه، مردم بزرگوار ایران، شاگردان و ارادتمندان و بیت مکرم ایشان، برای این عالم مهذب رحمت واسعه و علو درجات و برای بازماندگان صبر و سلامتی از درگاه خداوند متعال مسالت می‌کنم.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران

سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی

به گزارش فارس، آیت‌الله ناصری استاد برجسته اخلاق و حوزه علمیه اصفهان به دلیل بیماری و کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و به ملکوت اعلا پیوست.

آیت‌الله محمدعلی ناصری (۱۳۰۹ – ش) مجتهد، استاد اخلاق، عاشق و شیفته امام زمان(عج) است که حوزه علمیه حضرت ولی عصر علیه‌السلام و تعدادی از مراکز دینی -فرهنگی تحت اشرافش بود؛ وی سالیان متمادی در مسجد کمرزرین اصفهان به سخنرانی و اشاعه محبت اهل بیت و تلاش برای آشنایی هرچه بیشتر مردم با امام زمان(عج) مشغول بود.

پدر این عالم برجسته، محمّدباقر ناصری دولت آبادی، از علمای معاصر اصفهان بود که در سال ۱۲۷۰ شمسی در دولت آباد اصفهان متولّد شده و در ۳۰ سالگی تحصیلات علوم دینی را در اصفهان آغاز کرد؛ او پس از تحصیل مقدمات، به امر مرحوم شیخ محمّدحسن عالم نجف‌آبادی به نجف اشرف مهاجرت و نزد اساتید عالی‌قدر آنجا کسب فیض کرد؛ آن‌گاه به اصفهان بازگشت و از محضر عالم ربّانی حاج آقا رحیم ارباب بهره گرفت؛ وی سرانجام در سال ۱۳۶۱ ش وفات یافته و در مزار امامزاده محمود دولت‌آباد مدفون شد.

آیت الله ناصری علاوه بر تلاش‌های علمی و دینی و هدایت و راهنمایی مردم طلاب و اهل علم در کارهای خیر نیز مشارک جدی داشت که از جمله این اقدامات می‌توان به تلاش‌های وی برای ایجاد مراکز بهداشتی و درمانی اشاره کرد مثل مرکز درمانی حضرت ولیعصر عجل الله تعالی و بخش دیالیز ۲۰ تختخوابی آن، بخش دیالیز بیمارستان گلدیس شاهین‌شهر، بخش دیالیز بیمارستان محمد (ص) و اورژانس شبانه‌روزی دولت‌آباد.

انتهای پیام/




منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×