» دسته‌بندی نشده » امروز در سطح بین المللی در مقام انفعال قرار نداریم

امروز در سطح بین المللی در مقام انفعال قرار نداریم

شهریور ۴, ۱۴۰۱ 0۰

[ad_1]

ایسنا/مرکزی سرپرست وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: در حوزه سیاست خارجی وارث شرایط انسداد در روابط خارجی بودیم، اما امروز در سطح بین المللی در مقام انفعال قرار نداریم.

دکتر محمد هادی زاهدی وفا چهارم شهریورماه در نماز عبادی سیاسی جمعه اراک با تاکید بر اینکه استان مرکزی به لحاظ پرورش مفاخر بزرگ جایگاه ویژه ای در کشور دارد که در صدر این مفاخر امام راحل قرار دارد، اظهار کرد: مدیریت جهادی استان در طول یک سال گذشته علیرغم همه مشکلات، توانسته فرصتی برای پیشرفت استان رقم بزند.

وی تصریح کرد: یکی از رویکردهای اساسی دولت سیزدهم، ارتباط با مردم است و در طول یک سال اخیر دولت در ۳۱ استان حضور پیدا کرد و امروز نیز همه ارکان دولت در ۳۱ استان حاضر هستند تا از مشکلات و درخواست ها و انتظارات مردم مطلع شوند و در واقع این سیاست یکی از نعمات الهی است که امیدواریم این رویکرد با قدرت ادامه یافته و در سایر ارکان دولت تسری یابد.

زاهدی وفا با بیان اینکه استان دارای صنایع بزرگی است، در حوزه کشاورزی جایگاه ویژه ای دارد و با کمک نیروی انسانی نخبه و همراهی یک مدیریت جهادی می تواند در سال های آتی پیشرفت داشته باشد، گفت: در حوزه امور واگذار شده به دولت، مسئله رویکرد مردمی مورد تاکید است تا از ظرفیت مردم در پیشرفت کشور استفاده کنیم. تاریخ هشت ساله دفاع مقدس مصداقی از حضور مردم در صحنه اجرایی و عملیاتی است و باید حتما از ظرفیت مردم برای حل مشکلات اقتصادی استفاده کنیم.

سرپرست وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه دولت در شرایطی به عرصه مدیریت و امور اجرایی کشور وارد شد که به تعبیر مقام معظم رهبری، در شرایط سختی قرار داشت، گفت: در آن دوران نگران تامین کالاهای اساسی بودیم، هشت میلیارد تومانی که در بودجه ۱۴۰۰ قرار داده شده بود، در نیمه نخست سال هزینه شده بود، نیازمند واکسیناسیون بودیم، در انسداد مذاکراتی در حوزه سیاست خارجی قرار داشتیم و در پایان شهریورماه با تورم ۵۸ درصدی، ناترازی بودجه، منابع بانک ها، صندوق های بازنشستگی کشور و کمبود ارائه خدمت در زیرساخت‌های آب، گاز و برق و … روبرو بودیم، اما دولت گام های اساسی برداشت و در حوزه واکسناسیون و غلبه بر کرونا موفق عمل کرد و با توجه به زیرساخت واکسیناسیون مطلوب، موج های کرونا را تحت کنترل داشتیم.

وی افزود: از نظر زیرساخت ها دولت به دنبال توسعه در حوزه آب، برق، گاز، راه و … است تا کمبودها در شهرها جبران شود، در حوزه مسکن، طرح نهضت ملی در حال اجراست و امیدواریم که در پایان دولت، آحاد مردم از مسکن بهره مند شوند، همچنین وزارت کار طی تفاهم با وزارت راه و شهرسازی ساخت ۵۰۰ هزار مسکن را دنبال می شود تا قشر کارمند و کارگر در پایان دولت واجد مسکن ملکی باشند و مشکل یکی از مهمترین هزینه ها در سبد خانوار حل شود.

زاهدی وفا بیان کرد: در حوزه سیاست خارجی وارث شرایط انسداد در روابط خارجی بودیم ولی با سعی وافر رییس جمهوری و وزارت خارجه در سطح منطقه، گسترش روابط شکل گرفت و در سطح بین المللی در مقام انفعال قرار نداریم و مبتکرانه و فعال خواسته ها را در مذاکرات اعلام کرده ایم.

وی با بیان اینکه در حوزه ترانزیت بین المللی، تفاهم نامه های خوبی امضا شده است و بر پیشرفت آن تاکید داریم، افزود: در حوزه تجارت خارجی و صادرات، دستاوردهای خوبی حاصل شده است و امیدواریم که در سال های آتی نتایج آن را شاهد باشیم.

زاهدی وفا با بیان اینکه پیشرفت و موفقیت و تلاش دولت منوط به حضور و پشتیبانی مردم از دولت و همیاری سایر قواست، تاکید کرد: دولتی از جنس مردم، برای مردم و در ارتباط با مردم سر کار آمده است و سعی دارد که پرتلاش مشکلات کشور را حل کند و امیدواریم با پشتیبانی و همکاری مردم و سایر قوا در اسرع وقت بتوانیم نسبت به حل مشکلات مردم موفق باشیم و برگ زرینی در تاریخ اجرایی کشور ثبت شود.

انتهای پیام

[ad_2]

منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×