» دسته‌بندی نشده » عدم رعایت الگوی مصرف به کابل‌های برق در اهواز خسارت زد

عدم رعایت الگوی مصرف به کابل‌های برق در اهواز خسارت زد

شهریور ۲, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/خوزستان سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: عدم رعایت الگوی مصرف به کابل‌های برق در اهواز خسارت وارد کرد.

علیرضا شکرخدایی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: بخش‌هایی از خط تامین کننده برق کوی ملت و زیتون کارمندی در اثر افزایش بار و مصرف بی رویه شهروندان دچار حادثه شد.

وی افزود: با وجود اطلاع رسانی‌های وسیع به شهروندان اهوازی در خصوص ناترازی تولید و مصرف و همچنین ضرورت توجه به پیام‌های مدیریت مصرف و رعایت الگو در ساعات پیک بار طی روزهای گذشته بر اثر بی توجهی برخی مشترکان به الگوی مصرف شاهد حوادث ناخواسته اتفاقاتی و همچنین خسارت به تجهیزات بودیم.

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: در این زمینه آسیب به کابل ۳۳ هزار ولت خط زمینی تغذیه کننده برق کوی ملت و زیتون کارمندی از روز گذشته باعث قطعی برق این منطقه و بروز خسارت‌هایی شد.

شکرخدایی ادامه داد: خوشبختانه برای حل مشکل قطعی با تلاش فراوان نقطه اتصال به سرعت توسط تکنسین‌های شرکت شناسایی شد و نیروهای عملیاتی شرکت توزیع برق اهواز بلافاصله از نیمه شب گذشته ابتدا برق مناطق مسیر مورد نظر را از دیگر فیدرهای همجوار تامین کردند و گروه‌های عملیاتی امور برق منطقه پنج اهواز بلافاصله در محل حاضر و هم اکنون در حال تعمیر و تعویض و نصب کابل جدید هستند.

وی با اشاره به یک توصیه‌ برقی در روزهای گرم و پرمصرف تابستان ادامه داد: لوازم برقی که در مدار برق قرار دارند و از آن‌ها استفاده نمی‌شود، ۸ درصد برق مصرف می‌کنند و لازم است پس از اتمام کار بخاطر مباحث ایمنی، طول عمر دستگاه الکترونیکی و کاهش مصرف خود این لوازم از مدار برق خارج شوند.

شکرخدایی خاطرنشان کرد: مدیریت مصرف برق صیانت از منابع ملی و عمومی کشور است و ضرورت دارد با بکارگیری شیوه‌های بسیار ساده نظیر عدم استفاده از لوازم برقی پرمصرف مانند لباسشویی، جاروبرقی، اتو و حتی لامپ اضافی در ساعات اوج مصرف به ویژه (از ساعات ۱۲ تا ۱۸) و سرویس به موقع لوازم برقی در این مسیر گام برداریم.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×