» دسته‌بندی نشده » سفیر روسیه در ژاپن از توکیو خواست دست از “فروپاشی” روابط دوجانبه بردارد

سفیر روسیه در ژاپن از توکیو خواست دست از “فروپاشی” روابط دوجانبه بردارد

شهریور ۱, ۱۴۰۱ 1۰


سفیر روسیه در ژاپن امروز (سه‌شنبه) گفت که ژاپن باید تصمیم خود را درخصوص اعمال تحریم‌ها علیه روسیه مجدد بررسی و “فروپاشی” روابط دوجانبه را متوقف کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، میخائیل گالوزین، سفیر روسیه در ژاپن در شبکه اجتماعی خود نوشت: «رهبری ژاپن تصمیم گرفت تا به تحریم‌ها و اعمال فشار علیه روسیه ادامه دهد. این گامی غیردوستانه، غیرسانده و اقدامی کوته‌فکرانه است.»

گالوزین تاکید کرد که سیاست خارجه جدید توکیو در قبال پاسخ به “عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین” و تحت‌تاثیر قرار دادن اقتصاد روسیه با شکست مواجه شده است.

وی افزود: ما از طرف ژاپنی می‌خواهیم تا رویکردی منطقی و واقع‌بینانه اتخاذ کند و فروپاشی روابط روسیه-ژاپن را متوقف کند؛ اقدامی که حتی به نفع خود ژاپن نیست.

پس از حمله روسیه به اوکراین، ژاپن همچون کشورهای غربی بسته‌های تحریمی مختلفی را علیه روسیه وضع کرد. اوایل روز سه‌شنبه، دولت ژاپن جلسه‌ای را برگزار کرد تا درخصوص اقدامات بیشتر در راستای آخرین تحولات اوکراین گفت‌وگو کنند. طی این جلسه، آن‌ها مجدد متعهد شدند که با کشورهای گروه ۷ درخصوص تحریم‌های روسیه همکاری کنند. اما این درحالیست که شونیچی سوزوکی، وزیر دارایی ژاپن به خبرنگاران گفت که کابینه ژاپن درخصوص تحریم‌های جدید علیه روسیه گفت‌وگو نکرد.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×