» دسته‌بندی نشده » قانونگذاران ژاپنی با سفر به تایوان در چالش آفرینی برای پکن با آمریکا همراه شدند

قانونگذاران ژاپنی با سفر به تایوان در چالش آفرینی برای پکن با آمریکا همراه شدند

شهریور ۱, ۱۴۰۱ 0۰


یک هیات از قانونگذاران ژاپنی یک روز بعد از سفر هیاتی از سیاستمداران آمریکایی تحت سرپرستی فرماندار یکی از ایالات این کشور به تایوان، با به چالش کشیدن مخالفتهای چین با سفر مقامات خارجی به آنجا، به این جزیره سفر کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه بلومبرگ، این در حالی است که چندی قبل در اوایل ماه اوت، دو هیات دیگر از مقامات آمریکایی که جنجالی‌ترین آن تحت سرپرسی نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بود به تایوان سفر کردند که واکنشهای شدید چین از جمله با اعمال تحریم علیه پلوسی و خانواده‌اش و همینطور برگزاری رزمایشهای گسترده پیرامون تایوان را در پی داشت.

هیأتی فراحزبی از مقامات توکیو روز دوشنبه برای یک سفر دو روزه وارد تایوان شد و به دیدار تسای اینگ وون، رئیس جمهور تایوان رفت. روز یکشنبه نیز، اریک هولکامب، فرماندار ایالت ایندیانای آمریکا هم در صدر هیاتی وارد تایوان شد تا با مقامات آنجا در مورد شراکت اقتصادی مذاکره کند.

گروه اعزامی قانونگذاران ژاپنی به تایوان همچنین بر طبق برنامه ریزی به بازدید از مقبره لی تنگ هوی، اولین رئیس جمهور منتخب این جزیره که مدافع روابط قوی‌تر با ژاپن بود رفت.

کیجی فورویا،رئیس انجمن دوستی پارلمانی ژاپن و تایوان و عضو حزب حاکم لیبرال دموکرات کشورش گفت: “تحریک‌های نظامی و سایر رفتارهای بی ثبات چین، صلح و امنیت نه تنها تایوان، بلکه کل آسیای شرقی را به خطر می‌اندازد.”

با وجود اینکه چین به عنوان شرط برقراری روابط دیپلماتیک، کشورها را ملزم به کنار گذاشتن روابط با تایپه می کند، مقامات خارجی به طور مرتب از تایوان بازدید می کنند تا در مورد روابط فرهنگی و اقتصادی گفتگو کنند. آخرین هیئت ژاپنی چند روز پس از ملاقات مشاور امنیت ملی ژاپن، تاکئو آکیبا، دیپلمات ارشد چین، یانگ جیچی، برای گفتگو برای تقویت روابط بین دو همسایه وارد شد.

چند روز پیش تاکئو آکیبا، مشاور امنیت ملی دولت ژاپن با یانگ جیچی، دیپلمات ارشد چین برای مذاکراتی بر سر تقویت روابط بین این دو همسایه دیدار کرد.

روز دوشنبه هولکامب یک یادداشت تفاهم را با چن چرن-چائی، معاون وزیر اقتصاد تایوان با موضوع همکاری شرکتهای تایوانی نظیر شرکت طراح چیپست “مدیاتک” با ایالت ایندیانای آمریکا امضا کرد.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×