» دسته‌بندی نشده » کیشیدا به تحریم ژاپن علیه روسیه و جانبداری از اوکراین ادامه می‌دهد

کیشیدا به تحریم ژاپن علیه روسیه و جانبداری از اوکراین ادامه می‌دهد

شهریور ۱, ۱۴۰۱ 2۰


بر اساس اعلام یک مقام دولت ژاپن، نخست وزیر این کشور به وزیران این دولت گفته به تحریم‌ها علیه روسیه و حمایت از اوکراین در ارتباط با جنگ این دو کشور ادامه دهند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزیر دارایی کابینه ژاپن امروز سه‌شنبه اعلام کرد، فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن، به وزیران کابینه دولتش دستور داده پاسخ‌های دیپلماتیک از جمله تحریم‌ها علیه روسیه و حمایت از اوکراین را به موجب حفظ هماهنگی نزدیک با کشورهای گروه هفت ادامه دهند.

شونیچی سوزوکی، وزیر دارایی ژاپن به خبرنگاران گفت: ما به همکاری نزدیک با کشورهای گروه هفت و جامعه بین‌الملل بعد از دستورات نخست وزیر ژاپن ادامه خواهیم داد و پاسخ متناسب را خواهیم داد.

او اضافه کرد، وزیران دولت ژاپن درباره موضوع اعمال تحریم‌های جدید بحث و گفت‌وگویی نداشتند.

ژاپن پیشتر از ماه فوریه به تلافی حمله روسیه به اوکراین چند دور تحریم شامل مسدودسازی سرمایه‌ها، ممنوعیت صدور ویزا برای شهروندان و نهادهای روسیه، مسدود کردن دارایی‌های سازمان‌های مالی روسیه و ممنوعیت صادرات کالاهایی که ممکن است برای اهداف نظامی روسیه استفاده شوند را اعلام کرد. این کشور همچنین در آوریل گذشته گروه بزرگی از نمایندگان دومای دولتی روسیه را تحت تحریم قرار داد که با پاسخ متقابل روسیه مواجه شد.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×