» آخرین اخبار » گیلان » ۳۸هزار نفر متقاضی مسکن ملی در شهرهای زیر صد هزار نفر گیلان

۳۸هزار نفر متقاضی مسکن ملی در شهرهای زیر صد هزار نفر گیلان

مرداد ۳۱, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان مدیرکل بنیاد مسکن گیلان گفت: بیش از ۳۸ هزار نفر در شهرهای زیر صدهزار نفر گیلان متقاضی مسکن ملی هستند.

حامد دائمی امروز در نشست خبری این اداره‌ که در سالن اجتماعات بنیاد مسکن گیلان برگزار شد، با بیان اینکه نقدهای سازنده خبرنگاران موجب تحقق اهداف نظام می شود، اظهار کرد: یکی از اهداف مهم دولت خانه‌دار شدن اقشار کم درآمد و محروم است.

وی افزود: طبق برنامه دولت سیزدهم ساخت یک میلیون مسکن ملی در دست ساخت است و بنیاد مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر و در روستاها این مسئولیت را برعهده دارد.

دائمی با بیان اینکه ۵۰ شهر از ۵۳ شهر گیلان دارای جمعیت زیر صد هزار نفر است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۳۸ هزار نفر در گیلان متقاضی مسکن ملی هستند و ثبت نام شده‌اند.

وی ادامه داد: مقرر شده است ۲۰ درصد از سهمیه استان ها برای ساخت مسکن ملی در روستاها اختصاص یابد، علاوه بر ساخت خانه، تعمیر خانه‌های روستایی را در دستور کار داریم.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با بیان اینکه در استان گیلان ۹۸۸ واحد روستایی برای ساخت حمام تسهیلات اختصاص یافت، افزود: از ۲۹۰۵ روستای گیلان ۳۳۹ روستا خالی از سکنه است.

دائمی با بیان اینکه از اعتبارات ملی برای بنیاد مسکن گیلان ۴۳۵ میلیارد تومان مصوب شده است که صد میلیارد تومان این اعتبار از محل تبصره ۱۴ در راستای محرومیت زدایی ها بوده است.

وی گفت: از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری نیز ۲۵۰ میلیارد تومان برای گیلان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان گفت: برای هفته دولت نیز ۳۹ پروژه طرح هادی در گیلان به بهره‌برداری می‌رسد و برای افتتاح این پروژه‌ها برای ۵۴۵ نفر اشتغالزایی موقت ایجاد شده است.   

انتهای پیام 



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×