» آخرین اخبار » گیلان » تخصیص اعتبار ۵۰۰۰ میلیارد تومانی ساماندهی رودخانه زدجوب و گوهررود از طریق تهاتر نفت

تخصیص اعتبار ۵۰۰۰ میلیارد تومانی ساماندهی رودخانه زدجوب و گوهررود از طریق تهاتر نفت

مرداد ۳۱, ۱۴۰۱ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی امروز در حاشیه بازدید از روند لایروبی رودخانه زرجوب و گوهر رود، بازدید از تصفیه خانه بیمارستان پورسینا و تصفیه خانه فاضلاب زندان لاکان و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ساماندهی رودخانه زردجوب و گوهر رود و پسماند سراوان اولویت اصلی مسوولان در استان گیلان است، اظهار کرد: در استان گیلان دو معضل پسماند سراوان و رودخانه‌های زرجوب و گوهررود به دغدغه اصلی مسوولان مبدل شده و در این راستا اقدامات خوبی توسط دولت در حال انجام است. 

وی با اشاره به دستور مهم رئیس جمهور در خصوص احیای دو رودخانه زرجوب و گوهررود گفت: رئیس جمهور در سفر خود به استان گیلان دستور رسیدگی فوری و احیای این دو رودخانه مهم را صادر کرده و از فردای همان روز تصمیمات لازم در حال انجام است. 

نماینده عالی دولت در استان گیلان با تاکید بر لزوم توجه به شناسایی سرمنشا آلودگی دو رودخانه زرجوب و گوهر رود بیان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته منشا آلودگی دو رودخانه زرجوب و گوهر رود شناسایی و مشخص شد که زندان لاکان عامل آلوده کننده رودخانه گوهر رود است لذا به این منظور تصفیه خانه زندان لاکان در هفته دولت افتتاح و منشا آلودگی این رودخانه عظیم به کلی بعد از مدتی از بین می‌رود. 

عباسی از دستور خود به تمامی بیمارستان‌های گیلان در خصوص احداث تصفیه خانه فاضلاب خبر داد و افزود: یکی دیگر از منشاهای مهم آلودگی دو رودخانه زرجوب و گوهررود رشت، فاضلاب بیمارستان‌ها می‌باشد به این منظور تمامی بیمارستان‌های گیلان دستور می‌دهم تصفیه خانه‌های فاضلاب خود را احداث و یا ساماندهی کرده و آب سالم بر اساس شاخص‌های محیط زیست وارد رودخانه‌ها کنند. 

وی منشا آلودگی زرجوب را شیرابه‌های پسماند سراوان دانست و بیان کرد: تصفیه خانه شیرابه سراوان به‌طور آزمایشی راه‌اندازی شده است و همچنین در خصوص فاضلاب شهری هم قراردادی با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا منعقد شده و مقرر شد پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در خصوص تصفیه فاضلاب شهری از طریق تهاتر نفت تامین شود. 

به گفته استاندار گیلان، شهرداری رشت موظف است لایروبی‌های لازم اطراف رودخانه‌های زرجوب و گوهررود را انجام داده و شرایط را برای حضور مردم بعد از رفع آلودگی فراهم کند. 

عباسی با اشاره به تامین اعتبارات لازم در خصوص رفع آلودگی دو رودخانه زرجوب و گوهر رود رشت گفت: با مصوبات سفر هیچ مشکل و کمبود مالی وجود نداشته و این دو رودخانه در سه الی چهار سال آینده کاملا رفع الودگی خواهند شد. 

وی با بیان اینکه اعتبارات بر اساس میزان شدت منشا آلودگی تخصیص خواهد یافت، افزود: محیط زیست میزان منشا آلودگی را احصاء کرده و اعتبارات بر اساس میزان شدت منشا آلودگی به آن طرح اختصاص پیدا می‌کند ولی قرار کلی به صورت تهاتر نفت با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا بسته شده است. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *