» دسته‌بندی نشده » رئیس جمهور چین از بایدن خواسته بود مانع سفر پلوسی به تایوان شود

رئیس جمهور چین از بایدن خواسته بود مانع سفر پلوسی به تایوان شود

مرداد ۳۰, ۱۴۰۱ 1۰


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، روزنامه «واشنگتن‌پست» شامگاه شنبه به نقل از یک منبع در کاخ سفید نوشت «شی جین‌پینگ» رئیس جمهور چین پیش از آنکه «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان سفر کند، از «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور خواسته بود راهی برای منصرف کردن پلوسی از این سفر پیدا کند.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهور چین این درخواست را در گفتگویی تلفنی در تاریخ ۲۸ جولای با بایدن، چند روز قبل از آغاز سفر پلوسی به شرق آسیا، بیان کرد.

در گزارش واشنگتن پست آمده است که بایدن این درخواست شی را رد و ادعا کرد که پلوسی رئیس یک شاخه مستقل در نظام دولتی آمریکا بوده و آزاد است که خود در مورد این سفر تصمیم بگیرد.

طبق این گزارش، بایدن همچنین به رئیس جمهور چین از بابت آنچه که «اتخاذ اقدامات تحریک‌آمیز» در واکنش به سفر پلوسی به تایوان توصیف شده، هشدار داد.

تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعاهای جدایی‌طلبانه دارد؛ ادعاهایی که کشورهای جهان و سازمان ملل متحد به‌رسمیت نمی‌شناسند. پکن همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی از کشورهایی که پکن با آنها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف بوده و می‌گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض می‌کند و سیگنال‌های نادرستی به نیروهای جدایی‌طلب تایوان ارسال می‌کند.

انتهای پیام/خ




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *