» آخرین اخبار » گیلان » خبرنگاران پایبند به عدالت رسانه ای باشند

خبرنگاران پایبند به عدالت رسانه ای باشند

مرداد ۳۰, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان گفت: خبرنگاران پایبند به عدالت رسانه ای باشند، یعنی همانگونه که تریبون مسئولان هستند، تریبون افراد پایین شهر و روستایی و کم برخوردار باشند که دسترسی به مسئولان ندارند.

رضا ثقتی عصر امروز در همایش تجلیل از خبرنگاران استان گیلان که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، تلاقی روز خبرنگار سال جاری با رسالت پیام رسانی حضرت زینب کبری(س) را بسیار ارزشمند دانست و اظهار کرد: خبرنگاران به تاسی از بزرگ پیام رسان کربلا جهاد تبیین را در دستور کار قرار دهند.

وی از تشکیل جبهه متحد مدیران حامی خبرنگاران در استان خبر داد و افزود: در دولت سیزدهم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان به عنوان متولی امر رسانه ها حقیقا پیگیر مسائل صنفی، معیشتی و پشتیبانی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تاکید بر لزوم حمایت از اهالی رسانه، تصریح کرد: گفتمان مردمی دولت سیزدهم عدالت محوری است و لذا اهالی فرهنگ و رسانه می توانند کمک حال تحقق این گفتمان دولت باشند.

ثقتی با بیان اینکه خبرنگاران مطالبات و دغدغه ها و مشکلات مردم را به گوش مدیران می رسانند، خاطرنشان کرد: خبرنگاران پایبند به عدالت رسانه ای باشند، یعنی همانگونه که تریبون مسئولان هستند، تریبون افراد پایین شهر و روستایی و کم برخوردار باشند که دسترسی به مسئولان ندارند.

وی گفتمان رسانه ای دولت سیزدهم را فاقد نگاه حزبی و سیاسی دانست و بیان کرد: از خانواده رسانه ای کشور بدون توجه به گرایش فکری و سیاسی می خواهیم دستگیر دولت در تحقق وعده ها باشند و برای رفع مشکلات کم نگذارند.

میلاد ابراهیمی، مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان نیز در ادامه، از برگزاری دوره های آموزشی حقوق رسانه و خبرنگاری و تجربه نگاری و اخلاق رسانه ای برای خبرنگاران استان طی یک سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: در راستای تداوم بخشی و ساختارمندی آموزشی خبرنگاران، قرارگاه رسانه ای جهاد تبیین را در استان راه اندازی کردیم.

وی با اشاره به راه اندازی دفتر خانه مطبوعات در لاهیجان، صومعه سرا و آستانه اشرفیه، بیان کرد: به دنبال راه اندازی مرکز آموزش خبرنگاران در خانه مطبوعات استان هستیم.

مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان، از تخصیص سهمیه ۱۴ هزار واحدی مسکن ملی برای خبرنگاران خبر داد و متذکر شد: هر استان به صورت متوسط ۴۰۰ سهمیه دارد.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×