» آخرین اخبار » گیلان » از حداکثر اختیاراتم برای پاسخ به مطالبات خبرنگاران استفاده می کنم
از حداکثر اختیاراتم برای پاسخ به مطالبات خبرنگاران استفاده می کنم

از حداکثر اختیاراتم برای پاسخ به مطالبات خبرنگاران استفاده می کنم

مرداد ۳۰, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان استاندار گیلان، با بیان اینکه از حداکثر اختیارات خودم برای پاسخ به مطالبات خبرنگاران استفاده می کنم، گفت: خبرنگاران نیازمند قانون و نظام نامه هستند که تکلیف دولتمردان را در برنامه های سالانه و توسعه ای مشخص می کند.

اسدالله عباسی عصر امروز در همایش تجلیل از خبرنگاران استان گیلان که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، با اشاره به جایگاه شامخ خبرنگاران و اصحاب رسانه، اظهار کرد: تقارن روز خبرنگار با ایام محرم و عاشورای حسینی، معنا و مفهوم جهاد تبیین را بیش از پیش به منصه ظهور رساند.

وی روایتگری حضرت زینب(س) را عامل زنده ماندن عاشورا و جاری شدن خون امام حسین(ع) در رگ های تاریخ دانست و افزود: رسالت حضرت زینب کبری رسالت جهاد تبیین بود.

استاندار گیلان روز خبرنگار را روز قدردانی از قلم و اندیشه و روشنگری دانست و تصریح کرد: آمادگی داریم دستاوردهای یکساله دولت سیزدهم را به صورت شفاف و روشن با خبرنگاران در میان بگذاریم، زیرا باید براساس واقعیت ها تصمیم بگیریم و حرکت کنیم.

عباسی با بیان اینکه پذیرای نقدهای سازنده خبرنگاران در تریبون آزاد هستیم، گفت: هفته دولت فرصت خوبی برای تعامل دولت با خبرنگاران است.

وی در ادامه همدلی و وفاق و وحدت و یکصدایی را موجب رشد و توسعه پایدار استان دانست و بیان کرد: یکی از عوامل عقب ماندگی استان چندصدایی و تفرقه بوده است و قطعا رسانه ها می توانند با نشان دادن واقعیت های استان آن صدای واحد را ایجاد کنند.

استاندار گیلان با اشاره به اثرگذاری رسانه ها در تصمیم سازی و تصمیم گیری مسئولان، تاکید کرد: اگر رسانه های استان نقش خودشان را در بیان ظرفیت ها ایفا کنند، به روند توسعه و بالندگی گیلان سرعت می بخشند.

وی با بیان اینکه از حداکثر اختیارات خودم برای پاسخ به مطالبات خبرنگاران استفاده می کنم، گفت: خبرنگاران نیازمند قانون و نظام نامه هستند که تکلیف دولتمردان را در برنامه های سالانه و توسعه ای مشخص می کند.

عباسی، رسانه ها را پل ارتباطی بین مردم و مسئولان دانست و خاطرنشان کرد: اگر شما نباشید عملکرد مسئولان انعکاس پیدا نمی کند. امروزه دروغ پردازی و شایعه پراکنی زیاد است و مردم به خبرهای درست و حقیقت مطلب نیاز دارند.

استاندار گیلان از خبرنگاران خواست نقدهای خود را با واقعیت و انصاف همراه کنند و افزود: خبرنگاران واقعی علاوه بر نقد راهکار می دهند و صرفا به عیب جویی و سیاهنمایی بسنده نمی کنند. خوشبختانه خبرنگاران گیلانی در همه ابعاد پیشتاز و سرآمد هستند و مسئولان باید از مشاورها و نقدهای شما برای رفع مشکلات و اصلاح امور بهره ببرند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران امر به معروف و نهی از منکر می کنند، گفت: خبرهای شما سازندگی دارد.

عباسی در پایان از تخصیص اعتبار لازم جهت راه اندازی مرکز آموزش خبرنگاری در خانه مطبوعات استان خبر داد و اضافه کرد: پیگیر بیمه تکمیلی و تسهیلات صندوق اعتباری هنر و سهمیه مسکن خبرنگاران هستیم.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×