» آخرین اخبار » گیلان » پیشرفت ۹۰ درصدی طرح بازسازی امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع) آستارا
پیشرفت ۹۰ درصدی طرح بازسازی امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع) آستارا

پیشرفت ۹۰ درصدی طرح بازسازی امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع) آستارا

مرداد ۲۸, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان  رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آستارا از پیشرفت ۹۰ درصدی طرح بازسازی و توسعه امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع) این شهرستان خبر داد.

جمشید مهدوی در گفتگوی اختصاصی با ایسنا با اشاره به عملیات بازسازی و توسعه امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع) آستارا که به منظور راحتی و رفاه بیشتر زائران، با همت اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان و پشتیبانی مالی خیران در حال انجام است و پیشرفت کلی ۹۰ درصدی دارد اظهار کرد: ۶۰۰ متر مربع ساختمان حرم به صورت کامل تمام شده است.

وی با بیان اینکه ساخت شبستان حرم نیز به متراژ ۱۰۰۰ متر مربع به صورت کامل به اتمام رسیده است افزود: ۹۵ درصد ساخت حسینیه حرم که نزدیک به هزار متر مربع است به اتمام رسیده و مابقی در حال انجام است تا به صورت کامل تکمیل شود.

مهدوی با اشاره به اینکه صحن شهید سلیمانی حرم که ۵ هزار متر مربع وسعت دارد، نزدیک به ۵۰ درصد کار ساخت آن تمام شده است گفت: در کنار ساخت و ساز ساختمان امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع) آستارا یک مجموعه ۴۰۰ متری برای بحث های کارآفرینی احداث شده است و کار ساختمان آن تمام شده و آماده تجهیز نیز می باشد تا برای زنان بی سرپرست و بدسرپرست در زمینه اشتغالزایی موثر واقع شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آستارا خاطر نشان کرد: مرکز افق نیکوکاری امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع) آستارا ۱۴۰ خانواده را در سطح شهرستان تحت پوشش خود دارد که هر ماه به آنها رسیدگی می کند.

 به گزارش ایسنا، آستان مقدس امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع) شهرستان مرزی بندر آستارا که از فرزندان امام موسی کاظم (ع) هستند، در هفت کیلومتری جاده آستارا به تالش در شمال غربی استان گیلان قرار دارد و مرقد مطهر این امامزادگان همواره زیارتگاه و مورد توجه عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و زائران خارجی اربعین حسینی از کشورهای حاشیه دریای خزر است.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×