» آخرین اخبار » گیلان » خبرنگاران در عرصه جهاد تبیین، دلسوزانه و با فداکاری تلاش کنند
خبرنگاران در عرصه جهاد تبیین، دلسوزانه و با فداکاری تلاش کنند

خبرنگاران در عرصه جهاد تبیین، دلسوزانه و با فداکاری تلاش کنند

مرداد ۲۶, ۱۴۰۱ 1۰


ایسنا/گیلان نماینده ولی فقیه در گیلان، با بیان اینکه در دنیای امروز محیط زیست حرف اول را می زند، به مسئله پسماند و آلودگی رودخانه های رشت اشاره کرد و افزود: خوشبختانه پسماند گیلان به موضوعی دائمی در رسانه‌ها تبدیل شده است.

آیت الله رسول فلاحتی در دیدار مدیران خبرگزاری های استان گیلان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای رسانه، اظهار کرد: همانگونه که انبیا و اولیای الهی رسالت هدایت جامعه و آگاهی بخشی را بر عهده داشتند، خبرنگاران نیز برای ارتقای همه جانبه آحاد جامعه تلاش می کنند.

وی با بیان اینکه رسانه های دنیا در دست غول های سیاسی و اقتصادی است، افزود: رسانه های جمهوری اسلامی در اختیار اسلام است که یک مکتب توحیدی محسوب می شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان حکومت اسلامی را یکی از مصادیق عملیاتی دین اسلام دانست و یادآور شد: خبرنگاری در جمهوری اسلامی ایران یک رسالت بزرگ اسلامی و ملی است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه امروز خبرنگاران جایگاه خودشان را در نظام اسلامی و دنیای اسلام به دست آورده اند، گفت: شاهد همگرایی رسانه های دنیای اسلام در جبهه مقاومت هستیم و خبرنگاران عراق و سوریه و لبنان و فلسطین و افغانستان با رسانه های ما همسویی دارند. در جریان برگزاری مراسم و اجتماعات عزاداری عاشورای حسینی این همسویی و همگرایی به نحو احسن به منصه ظهور رسید و رسانه های دنیای اسلام از کشورهای غربی تا شرقی به پوشش خبری این رویداد اسلامی و شیعی پرداختند.

وی با اشاره به همگرایی و هم آوایی رسانه های استکباری، عنوان کرد: امروز دشمن می داند که رسانه های دنیای اسلام متحد شده اند و احساس خطر می کند لذا رسانه های جمهوری اسلامی با اهالی رسانه دنیای اسلام ارتباط بگیرند و تعامل خود را تقویت کنند.

آیت الله فلاحتی در ادامه لوازم و پیش نیازهای خبرنگاران در تراز جمهوری اسلامی را برشمرد و تاکید کرد: پاکدستی از مهمترین ملزومات خبرنگاران است و خبرنگار باید بداند آنچه که می گوید و می نویسند هزاران و میلیون ها مخاطب دارد و نباید از مسیر مستقیم منحرف شود.

وی خوش دستی را دومین لازمه خبرنگاران دانست و بیان کرد: خبرنگاران باید مطالب را خوب بنویسند و زیبا عرضه کنند؛ همچنین رعایت نکات نگارشی ادبیات فارسی برای تولید اخبار فاخر در دستور کار خبرنگاران قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان از خبرنگاران خواست میدانی باشند و گفت: در پیام رسانی عقلانیت، تدبیر، قدرت و سرعت باید توامان باشد و یکی بر دیگری غلبه نکند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران در جمهوری اسلامی باید جهادی عمل کنند، ادامه داد: خبرنگاران در عرصه جهاد تبیین که مطالبه رهبر انقلاب است دلسوزانه و با فداکاری تلاش کنند.

امام جمعه رشت خبرنگار مردمی را خبرنگاری دانست که پناه مردم و گوش شنوای دردهای آنان باشد و عنوان کرد: مردمی بودن یعنی مسائل و مشکلات را درست و به موقع و دقیق گزارش دهید.

وی از خبرنگاران خواست جامعیت داشته باشند و در کنار نقص ها رشد ها را ببینند و بیان کرد: خبرنگاران در تراز نظام اسلامی منصفانه نقد می کنند و یک جانبه نگر نیستند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه خبرنگار باید مصلح باشد؛ نه مخرب، تاکید کرد: رسانه های استکباری هرگز جنایتکاری های غرب در پوشش داعش را اعلام نمی کنند، اما جمهوری اسلامی از هر انسان در هر نقطه از دنیا که مظلوم واقع شده باشد، حمایت می کند.

وی خبرنگار را امیدآفرین دانست و یادآور شد: رسانه ها نباید ویرانگری داشته باشند و در مردم ایجاد یاس کنند.

امام جمعه رشت همچنین از مردم و مسئولن خواست حرمت خبرنگاران و اهالی رسانه را حفظ کنند و گفت: خبرنگاران مانند پزشکان و دانشگاهیان و حوزویان و مهندسان و کارآفرینان و… دارای احترام هستند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران زبان گویای مسئولان نظام هستند، خاطرنشان کرد: متولیان امر پیگیر بیمه، حقوق و مسکن خبرنگاران باشند. همچنین تجمیع، نظارت و اولویت بندی در خبرها لحاظ شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان، با بیان اینکه در دنیای امروز محیط زیست حرف اول را می زند، به مسئله پسماند و آلودگی رودخانه های رشت اشاره کرد و افزود: خوشبختانه پسماند گیلان تبدیل به گفتمان رسانه ای شده و اعتبارات خوبی در بخش تصفیه فاضلاب و شیرابه و کارخانه کود آلی و نفکیم زباله و زباله سوز دیده شده است.

وی با اشاره به تولید روزانه ۱۲۰۰ زباله در گیلان، بیان کرد: پس از تفکیک زباله و تولید کود آلی و تبدیل شیرابه به آب خاکستری، نوبت لایروبی رودخانه ها است. همچنین مدیریت زباله های خشک تجزیه ناپذیر در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×