» آخرین اخبار » گیلان » یادواره های شهدا روح امید را به جامعه تزریق می کند

یادواره های شهدا روح امید را به جامعه تزریق می کند

مرداد ۲۳, ۱۴۰۱ 0۰

سردار عبدالرضا آزادی در مراسم آغاز دومین کنگره سرداران، امیران و هشت هزار شهید استان گیلان که در مصلی رشت برگزار شد، با تاکید بر لزوم زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا به عنوان نیاز ضروری جامعه، اظهار کرد: یادواره های شهدا صدقه جاریه هستند.

وی برگزاری یادواره های شهدا را یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و افزود: شهدا به تکریم و تجلیل و بزرگداشت ما نیاز ندارند و این ما هستیم که برای ادامه راه انقلاب باید به سبک و سیره شهدا و روحیه ایثار و شهادت تمسک بجوییم.

مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سازمان بسیج مستضعفین جنگ امروز را جنگ نرم و فرهنگی دانست و تصریح کرد: در روزگاری که تلاش دشمنان بر مایوس کردن ملت ماست، فرهنگ ایثار و شهادت فرهنگ امیدبخش و بن بست شکن بوده و لذا برگزاری کنگره ها، یادواره ها و پاسداشت های شهدا روح امید را به جامعه تزریق می کند.

آزادی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب مبنی بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، تصریح کرد: امروز احیا و ترویج سبک زندگی شهدا به مثابه ادامه دادن راه آن بزرگواران است و باید ایمان و اخلاص و از خود گذشتگی و ولایتمداری شهدا را به نسل جوان منتقل کنیم.

وی راه اندازی باغ موزه دفاع مقدس گیلان و تدوین اطلس گیلان در دفاع مقدس را از اولویت ها دانست و یادآور شد: باید از ابزار هنر برای رساندن پیام شهدا و ترویج فرهنگ و معارف دفاع مقدس استفاده کنیم و قطعا استان گیلان با آن سابقه فرهنگی و هنری درخشان  می تواند بهترین عملکرد را داشته باشد.

مسئول سازمان حفظ آثار دفاع مقدس بسیج، با اشاره به اثرگذاری و ماندگاری هنر فاخر به ویژه در حوزه دفاع مقدس و شهدا، خاطرنشان کرد: سپاه و بسیج از کلیه هنرمندان در حوزه دفاع مقدس حمایت می کند تا بتوانیم تولیدات هنری فاخر همچون کتاب و فیلم و نمایش و مستند و تجسمی و… داشته باشیم.

وی دفاع مقدس را حاوی بهترین سوژه های هنری به ویژه در حوزه فیلم و مستند دانست و اضافه کرد: برگزاری کنگره های شهدا فرصت خوبی برای معرفی رزمندگان دوران دفاع مقدس به جامعه است.

آزادی با اشاره به اجرای سند ۱۰ ساله اعتلای بسیج، گفت: براساس این سند راهبردی کنگره های استانی شهدا هر ۱۰ سال برگزار خواهد شد و لذا نیازمند راه اندازی دبیرخانه دائمی این کنگره ها در استان ها و شهرستان ها هستیم تا برنامه ریزی ها دقیق و متقن باشد.

وی خواستار استفاده از ظرفیت های مردمی در برگزاری کنگره ها و یادواره های شهدا شد و بیان کرد: برگزاری کنگره شهدا یک حرکت بزرگ فرهنگی و معنوی در کشور است و لذا همه گروه ها و سازمان ها و نهادها در برگزاری کنگره شهدا مشارکت کنند.

مسئول سازمان حفظ آثار دفاع مقدس بسیج، با اشاره به حضور سردار سلیمانی در نخستین کنگره شهدای گیلان، متذکر شد: گیلان در حوزه ایثار و شهادت و رزمندگان و ایثارگران ظرفیت خوبی دارد و قطعا دومین کنگره شهدای استان نیز به الگویی برای کشور تبدیل می شود.

انتهای پیام

خبرنگار: مرضیه عسگری

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×