» دسته‌بندی نشده » ناهنجاری‌های امروز حوزه ورزش و جوانان حاصل قانون‌گریزی دولت قبل است

ناهنجاری‌های امروز حوزه ورزش و جوانان حاصل قانون‌گریزی دولت قبل است

مرداد ۱۱, ۱۴۰۱ 0۰


به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، احمد راستینه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان طرح سوال از وزیر ورزش و جوانان، گفت: با وجود گذشت هیجده ماه از تصویب قانون شرح وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان متاسفانه هنوز آیین نامه اجرایی این قانون به تصویب هیات دولت نرسیده و عملا ظرفیت های این قانون فعال نشده است.

راستینه با اشاره به تعیین نقشه حرکت وزارت ورزش توسط نمایندگان مجلس افزود: ۲ سال پیش نمایندگان ملت با احساس تکلیف یکی از اولویت های مهم قانونگذاری کشور را که تعیین نقشه حرکت وزارت ورزش و جوانان بود را شناختند و آن را به رئیس جمهور ابلاغ کردند، اما پس از ۲ سال  برای اجرایی سازی این قانون متاسفانه تلاش ها بی ثمر بود و با وجود همه این پیگیری ها آئین نامه اجرایی آن به موقع تدوین نشده بود.

وی افزود: در طول قریب به ۲ سالی که زمان اجرای قانون شرح وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان از دست رفت، می توانستیم از ظرفیت های این قانون برای ساماندهی ورزش کشور استفاده کنیم. دولت گذشته اساسا اراده ای برای انجام آن نداشت و این دولت به اهمیت آن توجه نکرد و ناهنجاری‌های امروز حوزه ورزش و جوانان حاصل قانون گریزی و عدم تمکین به آن است البته خوشبختانه خبر رسیده ۲ روز قبل بالاخره آئین نامه های این قانون به تصویب رسید.

وی افزود: ریاست مجلس با پیش بینی سه شنبه های نظارتی سهم نظارت بر قوانین را افزایش داده اند و بی تردید مهم ترین وظیفه مجلس نیز بعد از قانونگذاری نظارت بر حسن اجرای قانون است و فرمایشات ریاست محترم مجلس را هم شنیدیم که حتی نظارت بر قانونگذاری نیز اولا است چون اگر قانونی تصویب شود و اجرا نشود هم قانونگذار بی آبرو می شود و هم مجری دچار دیکتاتوری و انحراف می شود.

انتهای پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *