» دسته‌بندی نشده » نبیه بری: بدون اصلاحات اقتصادی، خبری از انتخاب رئیس جمهور لبنان نخواهد بود

نبیه بری: بدون اصلاحات اقتصادی، خبری از انتخاب رئیس جمهور لبنان نخواهد بود

مرداد ۹, ۱۴۰۱ 0۰


رئیس پارلمان لبنان تأکید کرد، تا زمانی که پارلمان اصلاحات اقتصادی مورد نیاز صندوق بین‌المللی پول را تصویب نکند اجازه تشکیل جلسه انتخاب رئیس جمهور جدید در کشور را نخواهد داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از میدل ایست نیوز، در تحول تازه‌ای در پرونده انتخاب رئیس جمهوری جدید در لبنان، «نبیه بری»، رئیس پارلمان لبنان، در گفتگو با خبرنگاران گفت که فقط در صورتی درخواست برگزاری جلسه انتخاب رئیس جمهوری لبنان را خواهد داد که پیش از آن مجلس همه اصلاحاتی را که صندوق بین المللی پول انتظار دارد تصویب کرده باشد.

او گفت که تشکیل دولت جدید در آینده نزدیک به یک «معجزه» نیاز دارد، اما حاضر به توضیح درباره جزئیات اختلافاتی که مانع از تشکیل دولت می‌شود نشد.

دوره ریاست جمهوری میشل عون که شش سال طول کشیده ۳۱ اکتبر به پایان می‌رسد و بسیاری ناظران سیاسی در لبنان نگران تبدیل موضوع جانشینی وی به یک بحران سیاسی جدید در کشور هستند.

به موجب قانون اساسی لبنان، رئیس مجلس باید حداکثر دو ماه و حداقل یک ماه پیش از پایان دوره هر رئیس جمهوری، درخواست تشکیل جلسات پارلمان را بدهد.

میشل عون (۸۸ ساله) پس از ۲۹ ماه نزاع بر سر کرسی ریاست جمهوری به این مقام انتخاب شد.

این در حالی است که لبنان برای حل بحران اقتصادی خود نیازمند کمک صندوق بین‌المللی پول است و این صندوق نیز به نوبه خود خواستار تصویب قوانین اصلاحی در کشور شده است.

همزمان با گذشت بیش از یک ماه از معرفی کابینه پیشنهادی نجیب میقاتی به رئیس جمهوری لبنان، وی همچنان درباره تأیید یا رد کابینه اظهار نظری نکرده است.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×