» آخرین اخبار » گیلان » ثبت ۱۵ اثر عاشورایی گیلان در فهرست آثار معنوی کشور

ثبت ۱۵ اثر عاشورایی گیلان در فهرست آثار معنوی کشور

مرداد ۸, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان مدیرکل میراث فرهنگی گیلان، با بیان اینکه ۱۵ اثر عاشورایی استان گیلان در فهرست آثار معنوی کشور ثبت شده است، گفت: گردشگران که در ایام محرم به گیلان سفر می کنند گردشگران مذهبی هستند و باید خدمات مطلوبی را به آنان ارایه داد.

ولی جهانی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به برگزاری آیین های ماه محرم، اظهار کرد: به مناسبت ایام محرم الحرام و شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و به منظور رعایت موازین اسلامی و شئونات اخلاقی کلیه تاسیسات گردشگری و پذیرایی از هر نوع موسیقی در مراکز گردشگری خودداری می کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان از برگزاری مراسمات آیینی محرم خبر داد و یادآور  شد: گردشگران که در ایام محرم به گیلان سفر می کنند گردشگران مذهبی هستند و باید خدمات مطلوبی را به آنان ارایه داد؛ به گونه ای که میهمانان و گردشگران این خدمات را لمس کنند و در این راستا آماده سازی و نظارت بر اماکن اقامتی و پذیرایی به لحاظ کمی و کیفی با همکاری جامعه تخصصی تاسیسات گردشگری در ایام محرم انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۱۵ اثر عاشورایی استان گیلان در فهرست آثار معنوی کشور ثبت شده است، خاطرنشان کرد: از جمله این آثار می توان به علم واچینی، علم بندی ماسوله، تشت گذاری در اسالم و آستارا، چهل منبر و کرب ‌زنی در لاهیجان و تعزیه دیلمان و ضیابر اشاره کرد.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×