» دسته‌بندی نشده » واکنش برهم صالح به وقایع اخیر در پارلمان عراق؛ “ابراز عقیده حق مردم است، اما با حفظ قوانین”
واکنش برهم صالح به وقایع اخیر در پارلمان عراق؛ “ابراز عقیده حق مردم است، اما با حفظ قوانین”

واکنش برهم صالح به وقایع اخیر در پارلمان عراق؛ “ابراز عقیده حق مردم است، اما با حفظ قوانین”

مرداد ۶, ۱۴۰۱ 0۰


رئیس‌جمهور عراق در واکنش به ورود معترضان به پارلمان، تظاهرات مسالمت آمیز و ابراز عقیده را حق تضمین شده در قانون اساسی دانست و بر لزوم پایبندی به قوانین و حفظ امنیت عمومی و بیت المال تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، برهم صالح، رئیس جمهور عراق در بیانیه‌ای گفت: تظاهرات مسالمت‌آمیز و ابراز عقیده یک حق تضمین‌شده در قانون اساسی به شمار می‌رود و پایبندی به مقررات، حفظ امنیت عمومی و بیت المال،  خویشتن‌داری و پیشبرد منافع ملی بیش از هر چیز دیگری ضروری است.

 وی بر لزوم حفظ آرامش، برتری دادن زبان عقل، اجتناب از هر گونه تشدید تنشی که می‌تواند بر صلح و امنیت اجتماعی تاثیر بگذارد، یکپارچگی تلاش‌ها برای تامین حقوق ملی، تحقق اراده مردم و پاسخگویی به آرمان‌های اصلاح‌طلبانه آنها تاکید کرد.


صالح همچنین روی کار آوردن مقامات موثری که از منافع عالی کشور محافظت می‌کنند و دولت توانمندی را تشکیل می‌دهند که آرمان‌های مردم را برای آینده‌ای بهتر تحقق می‌بخشد، مورد تاکید قرار داد.

رئیس جمهور عراق افزود: عراق شرایط حساسی را پشت سر می‌گذارد و با چالش‌های بزرگی مواجه است که نیازمند یکپارچگی صفوف و حفظ روند دموکراتیک مسالمت‌آمیز است؛ در کشوری که مردم آن طی دهه‌ها قربانی استبداد، شکنجه و خشونت شده‌اند، این امر وحدت همگان را برای اقدام یکپارچه در راستای پیشرفت و سرافرازی آن می‌طلبد.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که رسانه‌های عراقی روز چهارشنبه از ورود طرفداران جریان صدر و مخالفان «محمد شیاع السودانی» گزینه چارچوب هماهنگی شیعیان برای تصدی سمت نخست‌وزیری عراق، به منطقه سبز بغداد و سپس پارلمان این کشور خبر دادند.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×