» دسته‌بندی نشده » صنعا تداوم توقیف کشتی‌های حامل سوخت یمن را محکوم کرد

صنعا تداوم توقیف کشتی‌های حامل سوخت یمن را محکوم کرد

مرداد ۶, ۱۴۰۱ 1۰


رئیس شورای عالی سیاسی یمن در جریان دیدار با مدیر کل اجرایی شرکت نفت این کشور به بررسی موضوعات مربوط به پایبندی متجاوزان به مفاد آتش بس و ورود کشتی‌های حامل مشتقات نفتی پرداخت.

به گزارش ایسنا، به نقل از المسیره، مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن با عمار الاضرعی، مدیر کل اجرایی شرکت نفت یمن دیدار کرد.

مهدی المشاط در جریان این دیدار اقدامات کشورهای متجاوز در خصوص توقیف کشتی‌های حامل سوخت در سایه آتش بس اعلام شده با وجود بازرسی این کشتی‌ها و صدور مجوزهای ورود از سوی سازمان ملل را محکوم کرد.

وی همچنین تاکید کرد، توقیف کشتی‌های حامل مشتقات نفتی آتش بس را در معرض آزمایش قرار داده است.

المشاط در ادامه تصریح کرد، متجاوزان تلاش دارند از طریق محاصره ظالمانه از جنبه انسانی برای تحقق دستاوردهای سیاسی استفاده کنند که نتوانستند در نبرد نظامی آن را محقق کنند.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن همچنین بر لزوم پایبندی کشورهای متجاوز به مفاد آتش بس و اجرای تمامی بندهای آن با هدف حل و فصل مشکلات انسانی و اقتصادی و کاهش درد و رنج ملت یمن تاکید کرد.

دوم ژوئن هانس گروندبرگ، فرستاده دبیرکل سازمان ملل به یمن از موافقت طرف‌های یمنی با پیشنهاد سازمان ملل برای تمدید آتش بس در یمن تا اول اوت خبر داد.

آتش بس شامل توقف عملیات نظامی در داخل یمن و مرزها و ورود ۱۸ کشتی حامل سوخت به بنادر الحدیده و انجام پروازها در فرودگاه صنعا و برگزاری نشستی میان طرف‌های یمنی برای بازگشایی جاده‌های تعز و دیگر استان‌ها است.

یمن از حدود هفت سال پیش صحنه جنایت‌های عربستان و هم‌پیمانان این کشور است. عربستان از سال ۲۰۱۵ به بهانه بازگرداندن قدرت به عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور دولت مستعفی و فراری یمن، وارد مداخله نظامی در این کشور شد.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×