» آخرین اخبار » گیلان » برگزاری مجالس عزاداری دهه اول محرم در مساجد و تکایای گیلان

برگزاری مجالس عزاداری دهه اول محرم در مساجد و تکایای گیلان

مرداد ۴, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، از برگزاری مجالس عزاداری دهه اول ماه محرم در گیلان خبر داد و گفت: مجالس عزاداری و دستجات در دهه اول محرم تا ساعت ۲۴ برپا خواهند بود.

حجت الاسلام والمسلمین سعید مهدوی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به تمهید مقدمات برگزاری عزاداری ماه محرم، اظهار کرد: امسال بزرگداشت قیام حسینی و برگزاری مجالس عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) بعد از دو سال از شیوع ویروس کرونا در همه مساجد و تکایا و حسینیه ها با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک و پذیرایی در ظروف دربسته یکبار مصرف در مجالس عزاداری مورد تاکید است، افزود: مجالس عزاداری و دستجات در دهه اول محرم تا ساعت ۲۴ برپا خواهند بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان از برگزاری مراسم تجمع تاسوعا و عاشورای حسینی در میدان شهدای ذهاب رشت(شهرداری) خبر داد و گفت: برپایی تکیه‌ها و ایستگاه‌های صلواتی حتما باید با مجوز سازمان تبلیغات اسلامی باشد تا موجب ترافیک و ایجاد مزاحمت برای مردم نشود.

حجت الاسلام مهدوی، با بیان اینکه امسال بزرگداشت یکی از شهدای کربلا را در دستور کار داریم، اضافه کرد: «اسلم دیلمی» یکی از یاران امام حسین(ع) است که در عاشورای سال ۶۱ به شهادت رسید لذا باید به تبیین این شخصیت بزرگوار برای گیلانیان که در ولایتمداری سابقه روشنی دارند، بپردازیم.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×