» دسته‌بندی نشده » جشن تولد جمعی از فرزندان شهدای مدافع حرم+تصاویر
جشن تولد جمعی از فرزندان شهدای مدافع حرم+تصاویر

جشن تولد جمعی از فرزندان شهدای مدافع حرم+تصاویر

تیر ۲۹, ۱۴۰۱ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس،‌ مراسم بزرگداشت ولادت جمعی از فرزندان شهدای مدافع حرم عصر روز سه‌شنبه ۲۸ تیر ماه با حضور سیدمحمدصادق هاشمی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران و سردار محمداسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در سالن همایش موزه مرکزی شهدا برگزار شد.

هاشمی:  شهادت شهدای مدافع حرم همه در دفاع از ولایت است

در این مراسم، سیدمحمدصادق هاشمی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان داشت: این جشن در ایام عید سعید غدیر برگزار می‌شود و این عید متعلق به حضرت امیرالمؤمنین (ع) است. تمام رخدادهای پس از غدیر برای این روی داد که گروهی قصد غصب خلافت را داشتند و گروهی دیگر نیز برای دفاع از ولایت و وجود غدیر به میدان آمدند.

وی افزود: شهادت حضرت زهرا (س)، صلح امام حسن (ع)، شهادت امام حسین (ع)، شهادت دیگر ائمه اطهار (ع) و در دوران معاصر شهادت رزمندگان در دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم همه در دفاع از ولایت بود.

هاشمی ابراز داشت: امروز میهمان کسانی هستیم که پدرشان برای دفاع از این حریم به میدان شتافتند و این شهدا در دورانی که رفاه‌زدگی اوج گرفته است از جان خود گذشتند و امروز افتخار این را داریم که در خدمت تعدادی از خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم باشیم.

کوثری: شهدای مدافع حرم برجستگی خاصی نسبت به دیگر شهدا دارند

سخنران بعدی این مراسم سردار محمداسماعیل کوثری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بود، وی گفت: اگر صالحان بر مردم حکومت کنند هرروز برای ما عید غدیر است و اگر یاد و خاطره شهدا را با اخلاق، رفتار و عمل صالح به مردم نشان دهیم شهدا به خصوص شهدای دفاع از حرم از ما راضی خواهند بود.

کوثری اظهار داشت: شهدای مدافع حرم برجستگی خاصی نسبت به دیگر شهدا دارند، زیرا نه تنها هجرت کردند بلکه فراتر از مرزهای خودی رفتند و به دفاع از حرم آل الله پرداختند که بسیار حائز اهمیت است. این مهاجرت رزمندگان و شهدا نصیب هر کسی نمی‌شود و مسیری خالصانه و صادقانه باید طی شود و مختص کسانی است که آشکار و پنهانشان یکی بوده و صادقانه عمل می‌کنند.

سردار کوثری در ادامه به بیان خاطراتی از حضور فرزندان مقام معظم رهبری در جبهه‌های دفاع مقدس و ایثارگری شهید مدافع حرم «ابراهیم هادی» پرداخت.

در این جشن تولد که به همت معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، جمعی از خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم و تعدادی از مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران حضور داشتند.

انتهای پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *