» آخرین اخبار » گیلان » دبیرخانه دائمی جشنواره رسانه‌ای بانوان در گیلان برقرار می‌شود
دبیرخانه دائمی جشنواره رسانه‌ای بانوان در گیلان برقرار می‌شود

دبیرخانه دائمی جشنواره رسانه‌ای بانوان در گیلان برقرار می‌شود

تیر ۲۹, ۱۴۰۱ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، زینب اختری امروز در نخستین جشنواره رسانه‌ای بانوان حریم رسالت با بیان اینکه نگاه مقام معظم رهبری به مسئله حضور اجتماعی زنان نگاه والا و اسلامی است، اظهار کرد: ایشان یک نگاه فراجنسیتی دارند و سه عرصه فردی، خانوادگی و اجتماعی تعریف می‌کنند. 

وی با بیان اینکه در عرصه فردی به گفته رهبر انقلاب هیچ تفاوتی بین زن و مرد نیست، افزود: مثال رهبر انقلاب، حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع) بوده که هیچ تفاوتی بین آن‌ها نیست. 

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور با بیان اینکه نقش ربوبیت و تربیتی که در خداوند وجود دارد در نقش مادری متبلور می‌شود، گفت: زن به‌ عنوان یک الگوی سوم در کلام رهبر انقلاب، نه زن شرقی است نه غربی، بلکه الگوی سومی است که اگر بخواهد در عرصه اجتماعی فعالیت کند دو قید دارند و آن بحث حریم و نگه داشتن حدود بین زن و مرد بوده که به نفع بانوان است. 

اختری با تأکید بر اینکه حفظ حدود در جامعه باعث می‌شود استعدادهای زنان بیشتر شکوفا شده و به پیشرفت برسند، تصریح کرد: بانوان رسانه‌ای می‌توانند در بحث‌های حقوق بشری فعالیت کرده و نگاهشان این باشد که طلبکار حقوق زن و شأنیت اجتماعی زن باشند که در غرب آلوده نگاه‌های جنسیتی شده است. 

وی با بیان اینکه یکی از جهادهای بانوان در کلام رهبر انقلاب این است که اسلحه رسانه توسط بانوان می‌تواند گفتمان انقلاب اسلامی را در دنیا جاری کند، افزود: این جشنواره نباید یک نگاه داخلی باشد چرا که قرار است زیر سایه رهبر انقلاب این انقلاب به دست صاحبش برسد و بانوان رسانه‌ای باید به دولت اسلامی که زمینه ساز ظهور است کمک کنند. 

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور با اشاره به چالش‌های حضور اجتماعی بانوان بیان کرد: یک سری ویژگی‌های منحصر به فردی خداوند در وجود بانوان بالقوه قرار داده که باید آن‌ها را در عرصه‌های اجتماعی بالفعل کنند، باید زنان دین خود را نسبت به انقلاب اسلامی که زیر سایه آن نفس می‌کشند ادا کنند. 

اختری با اشاره به نگاه پشتیبانی امام راحل (ره) به زنان در عرصه دفع مقدس گفت: وقتی صحبت‌های مقام معظم رهبری در انقلاب اسلامی مرور می‌کنیم به تعریف سربازان خط مقدم انقلاب اسلامی درباره زنان می‌رسیم. 

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور با اشاره به جهاد نرم و جنگ رسانه‌ای امروز بیان کرد: امروز می‌توانیم اعلام کنیم امروز در جامعه اسلامی فضایی برای ما فراهم شده که در عین رشد ویژگی‌های فردی در جامعه نیز می‌توانیم استعدادهای خود را بروز دهیم که باعث ایجاد امنیت و آرامش در بانوان می‌شود. 

وی با بیان اینکه اگر زنی در بستر خانواده به احساس امنیت و آرامش برسد می‌تواند مدیریت داخلی خانواده را بر عهده گرفته و خانواده خوبی تربیت کرده و وارد جامعه کند، افزود: ما می‌توانیم با اصلاح الگوی مصرف و سبک زندگی که جز با حضور بانوان محقق نخواهد شد را نیز در این عرصه و سایر عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی رقم بزنیم. 

اختری با اشاره به همت والای بانوان رسانه‌ای گیلان در برگزاری نخستین جشنواره رسانه‌ای بانوان حریم رسالت تصریح کرد: به واسطه ابتکار عملی که در گیلان اتفاق افتاده دبیرخانه دائمی این جشنواره در استان گیلان برقرار می‌شود و به صورت ملی و بین المللی در خدمت بانوان رسانه‌ای استان گیلان و سراسر کشور خواهیم بود. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۷




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *