» آخرین اخبار » گیلان » برگزاری ویژه برنامه جنگل های هیرکانی در موزه میراث روستایی رشت

برگزاری ویژه برنامه جنگل های هیرکانی در موزه میراث روستایی رشت

تیر ۲۹, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان مدیرکل میراث فرهنگی گیلان، جنگل های هیرکانی را فسیل زنده و موزه طبیعی دانست و گفت: ویژه‌برنامه سومین سالگرد ثبت جهانی هیرکانی فردا در محل موزه میراث روستایی استان گیلان برگزار می شود.

ولی جهانی در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به ثبت جهانی سه سایت از جنگل های هیرکانی گیلان، اظهار کرد: میراث جنگل‌های هیرکانی استان گیلان که در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو قرار گرفته با عناوینی چون فسیل زنده و موزه طبیعی نیز شناخته می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان با اشاره به اهمیت این سایت‌ها در زیست‌بوم محلی استان گفت: این جنگل‌ها پناهگاه گونه‌های مختلفی از حیات وحش و گیاهان در معرض خطر به شمار می‌رود و سه سایت جنگل‌های هیرکانی واقع در شهرستان‌های رودبار، تالش و فومن میراثی ارزشمند از تمدن مردم گیلان است.

وی عوامل متعددی چون دست‌اندازی‌های انسانی، ویلاسازی، سدسازی، قطع بی‌رویه درختان، قاچاق چوب، زباله، چرای بیش‌ از حد دام و شکار غیرقانونی را از جمله مواردی دانست که این میراث ارزشمند استان گیلان را مورد تهدید قرار داده و گفت: اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان در تلاش است تا با استفاده از ظرفیت‌های ایجاد شده از طریق ثبت این سایت‌ها در فهرست میراث‌ جهانی یونسکو از آن به نحو شایسته‌ای حفاظت و حراست کند.

جهان با اشاره به فرارسیدن سومین سالگرد ثبت جنگل‌های هیرکانی در فهرست میراث جهانی یونسکو گفت: اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان در نظر دارد ویژه‌برنامه‌ای را از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۹ عصر فردا، ۳۰ تیر در محل موزه میراث روستایی استان گیلان برگزار کند.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×