» آخرین اخبار » گیلان » نگذاریم محیط زیست انزلی بیش از این از زباله آسیب ببیند

نگذاریم محیط زیست انزلی بیش از این از زباله آسیب ببیند

تیر ۲۹, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان فرماندار شهرستان بندرانزلی با بیان اینکه نگذاریم مردم و محیط زیست انزلی بیش از این از زباله آسیب ببیند، گفت: محیط زیست و تالاب دو موهبت انزلی محسوب می‌شوند که متاسفانه هر دو در حال از بین رفتن هستند.

محمد پورخوش‌ سعادت در بازدید از کارخانه کمپوست خمیران بندرانزلی اظهار کرد: باید شرایط به گونه‌ای باشد که مردم منطقه و محیط زیست بیش از این از بابت زباله آسیب نبینند.

وی افزود: محیط زیست و تالاب دو موهبت الهی گران‌قیمت در شهرستان انزلی محسوب می‌شوند که متاسفانه هر دو در حال از بین رفتن هستند؛ هرچند زباله و پسماند بحث کل کشور است ولی از آنجا که انزلی همیشه شهر اولین‌ها بوده می‌توانیم قدم‌های خوبی در این زمینه برداریم و از این وضعیت خارج شویم.

پورخوش سعادت با بیان اینکه مدیریت ادراکی که مردم نسبت به موضوعات مختلف دارند بسیار مهم است، تصریح کرد: در مواردی مشاهده شده که مطالب غیر کارشناسی در فضای مجازی ارائه می‌شود.

فرماندار شهرستان بندرانزلی تاکید کرد: در عصر رسانه و فضای مجازی هستیم و مسئولین باید به صورت تخصصی و کارشناسی شده در فضای مجازی حضور داشته باشند و در مورد مسائل اقدامات صورت گرفته را بیان کنند؛ وگرنه آن کسی که اطلاعاتی ندارد با انتشار مسائل غیر واقعی و برای بازخورد گرفتن اذهان عمومی جامعه را مشوش می‌کند.

وی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در بحث هاضم برای اولین بار در کشور در یکی از روستاهای انزلی، گفت: درخواست این طرح را دادیم که احتمالا هفته آینده معاون وزیر نیرو جهت مذاکرات اولیه به انزلی بیاید و می‌توانیم همین مسئله را در خمیران با توجه به اینکه زباله تر در این محل موجود است پیگیری کنیم.

پورخوش سعادت با اشاره به اینکه باید در حوزه پسماند هم حرفی برای گفتن داشته باشیم، گفت: با توجه به گسترش فضای توریسم همچنین شهرنشینی داخل انزلی در آینده‌ای نه چندان دور این فضا برای ما کافی نخواهد بود و باید به سمت مکانیزه شدن و روش‌های جدید برویم.

اختصاص ۲ میلیارد تومان اوراق خزانه برای تکمیل تصفیه‌خانه شیرابه خمیران

همچنین در این مراسم مهدی خلیلی، شهردار بندرانزلی اظهار کرد: یکی از مهمترین مسائلی که به دنبال آن هستیم تکمیل تصفیه خانه شیرابه کارخانه کمپوست است.

وی با بیان اینکه نباید این کارخانه بدون تصفیه‌خانه شیرابه افتتاح می‌شد ولی سال ۸۶ بنا به دلایلی این کارخانه به بهره‌برداری رسید، افزود: بر اساس کمکی که سازمان شهرداری‌ها کرد هفت میلیارد تومان پول نقد به حساب شهرداری آمد؛ علاوه بر اینکه دو میلیارد تومان هم اوراق خزانه برای تکمیل تصفیه‌خانه شیرابه در اختیار داریم.

خلیلی تصریح کرد: یکی از اتفاقات منحصر به فردی که در قرارداد با پیمانکار انجام شده و مورد توجه شهرهای دیگر قرار گرفته این است که پیمانکار علاوه بر تجهیز دو سال در بهره‌برداری کنار ماست و این نقطه ممتاز این قرارداد است.

شهردار بندرانزلی گفت: ۶۵۰ میلیون تومان برای تقویت پست برق و ۳۰۰ میلیون تومان برای تامین آب شرب و آب مورد نیاز کارخانه احتیاج داریم که از اعتبارات شهرداری شروع شده است.

وی با اشاره به اینکه تلاشمان این است که قبل از پایان سال وضعیت کارخانه را به وضعیت قابل قبول تری برسانیم، تصریح کرد: با توجه به تجهیزاتی که در اینجا وجود دارد، جداسازی پلاستیک از زباله را برای ما فراهم کرده است.

خلیلی در خصوص اجرای طرح خرید پسماند تر که در آستانه اشرفیه اجرا می‌شود، اضافه کرد: پیگیر انجام این طرح در انزلی هستیم و با انجام این کار علاوه بر اینکه برای کود مورد نیاز خوراک دام و طیور می‌تواند استفاده شود به کاهش ورودی زباله کمک می‌کنیم و اقدام مهمی در تفکیک زباله از مبدا می‌شود.

به گزارش ایسنا، کارخانه کمپوست انزلی در ۳۱ کیلومتری بندر انزلی و در ناحیه صنعتی خمیران واقع شده است که روزانه تا ۱۵۰ تن زباله به این محل حمل می‌شود.

نگذاریم محیط زیست انزلی بیش از این از زباله آسیب ببیند

نگذاریم محیط زیست انزلی بیش از این از زباله آسیب ببیند

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×