» آخرین اخبار » گیلان » ارتباط با شبکه نظارت جزو برنامه ۵ ساله شورای نگهبان است
ارتباط با شبکه نظارت جزو برنامه ۵ ساله شورای نگهبان است

ارتباط با شبکه نظارت جزو برنامه ۵ ساله شورای نگهبان است

تیر ۲۶, ۱۴۰۱ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، احمد قنبریان امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شورای نگهبان نقش بسیار مهمی در حفاظت و صیانت از قانون اساسی در جمهوری اسلامی دارد، اظهار کرد: صیانت از سلامت و نظارت بر چگونگی برگزاری انتخابات در تمامی نظام‌های سیاسی دنیا ازجمله جمهوری اسلامی وجود داشته و این مهم در ایران بر عهده شورای نگهبان است.

وی یکی از ویژگی‌های دستگاه‌های نظارتی در جمهوری اسلامی را مستقل بودن آنان دانست و گفت: نظارت شورای نگهبان در جمهوری اسلامی پیشگیری‌کننده است درحالی‌که در برخی از کشورها پس از وقوع تخلف و جرم دستگاه نظارتی وارد میدان می‌شود.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان گیلان با تأکید بر لزوم توجه به جوان‌سازی در شورای نگهبان بیان کرد: یکی از مفاد مهم در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توجه به جوانان و بازخوانی دستاوردهای انقلاب است لذا شورای نگهبان برای ایجاد تحول در این حوزه، جوان‌سازی را در دستور کار دارد و از نظرات خبرگان در عرصه‌های مختلف بهره می‌گیرد.

قنبریان با اشاره به حضور گرایش‌های مختلف سیاسی در انتخابات جمهوری اسلامی افزود: در برخی انتخابات نیز از هر دو جناح رد صلاحیت می‌شوند و اتهامات عده‌ای مبنی بر اینکه شورای نگهبان از جناح خاصی حمایت می‌کند نوعی فرار از پاسخگویی است.

وی با تأکید بر اینکه ماده ۲۸ قانون اساسی اعتقاد و التزام عملی به ولایت‌فقیه باید توسط نمایندگان و نامزدهای انتخاباتی موردبررسی قرار گیرد، گفت: نمایندگان مجلس باید در عمل با خواسته و مطالبه رهبری همسو و پایبند بوده و اگر برخلاف فرمایشات مقام معظم رهبری عمل کنند مصداق عدم التزام عملی به ولایت‌فقیه است که این موضوع در بررسی صلاحیت‌ها موردتوجه قرار می‌گیرد.

به گفته سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان گیلان طراحی یک برنامه کاربردی برای ارتباط با شبکه نظارت تعبیه‌شده و جزو برنامه پنج‌ساله شورای نگهبان است که باید این امر تحقق یابد.

قنبریان با بیان اینکه یکی از وظیفه دستگاه نظارتی جلوگیری از هرگونه افراد نفوذی در دستگاه‌های مختلف نظارتی است، افزود: نظارت بر عدم مغایرت مصوبات مجلس با قانون و شرع نیز از دیگر وظایف شورای نگهبان است درواقع شورای نگهبان ضامن سلامت جمهوری و مشروعیت و اسلامیت نظام است.

انتهای پیام/۳۳۸۹




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *