» دسته‌بندی نشده » هشدار جدی به مسافران/گیلان پذیرای میهمانان نوروزی نیست

هشدار جدی به مسافران/گیلان پذیرای میهمانان نوروزی نیست

فروردین ۲, ۱۳۹۹ 5۰

به گزارش گیل سو، محمدرضا نقی پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به تلاش شبانه‌روزی کادر بهداشت و درمان استان به جهت کنترل شیوع ویروس کرونا در گیلان اظهار کرد: تمامی فعالین حوزه سلامت گیلان حدود یک ماه است در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا قرار دارند و تمام نیروی خود را در جهت حفظ سلامت مردم اختصاص داده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه مردم در قطع زنجیره انتقال کروناویروس بسیار نقش‌آفرین‌اند، افزود: تلاش‌های کادر درمان همچون گذشته ادامه خواهد داشت اما آنچه می‌تواند شکست کرونا را نزدیک کند، رعایت بهداشت فردی و پرهیز از تردد غیرضروری شهروندان است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به‌قرار گرفتن در آستانه عید نوروز و احتمال سفرهای نوروزی به گیلان گفت: گیلان علیرغم هشدارهای جدی به‌هیچ‌وجه طی ایام نوروز و هفته‌های آتی آن میزبان و پذیرای میهمانان نوروزی نیست و لازم هست مردم اهتمام ویژه نسبت به هشدارهای بهداشتی داشته باشند.

نقی پور با اشاره به درگیر بودن تمامی تخت‌های درمانی گیلان به درمان بیماران کرونایی و شبه آنفولانزایی بیان کرد: در حال حاضر علاوه بر بستری شدن گیلانی‌ها در مراکز بیمارستانی، حدود پنج درصد بستری‌شدگان ناشی از کرونا را مسافرین و غیر گیلانی‌ها تشکیل می‌دهند که در این استان درگیر شده و خود نیز در انتشار بیشتر عفونت و اپیدمی می‌شوند.

وی با اشاره به محدود بودن زیرساخت‌های درمانی در استان تصریح کرد: امکانات و تجهیزات درمانی گیلان در شرایط کنونی به‌سختی کفاف بیماران بومی را می‌دهد ازاین‌رو مسافرین و کسانی که قصد سفر به گیلان رادارند باید این استان را مقصد مسافرت و گردشگری خود انتخاب نکنند.

انتهای پیام/

به این نوشته امتیاز بدهید!

gilsou24

خبرنگار و فعال رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×