» دسته‌بندی نشده » پایداری شبکه برق چگونه محقق می‌شود؟
پایداری شبکه برق چگونه محقق می‌شود؟

پایداری شبکه برق چگونه محقق می‌شود؟

تیر ۲۵, ۱۴۰۱ 2۰


ایسنا/خوزستان سخنگوی صنعت برق در جنوب غرب کشور گفت: پایداری شبکه برق به رفتار مشترکان در اوج مصرف بستگی دارد و مشترکان به ویژه در بخش خانگی با همکاری در این زمینه می‌توانند پایداری شبکه برق را تضمین کنند.

کیومرث زمانی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به پرباری شبکه و شرایط دمایی استان، تقضا داریم مردم در ساعات اوج بار، مدیریت مصرف را در دستور کار خود قرار دهند و نهایت همکاری را با صنعت برق داشته باشند.

وی با بیان اینکه در هفته‌ای که گذشت رکورد مصرف برق شکسته شد و مردم باید به این مساله توجه داشته باشند، افزود: رکورد مصرف برق در شبکه تحت پوشش شرکت برق منطقه‌ای خوزستان در روز (سه ‌شنبه ۲۱ تیرماه) شکسته شد و از ۸ هزار و ۲۶۱ مگاوات عبور کرد.

سخنگوی صنعت برق در جنوب غرب کشور گفت: این افزایش مصرف در حالی رخ داد که مدیریت مصرف صنایع بزرگ و متوسط طبق سهمیه‌ ابلاغی اجرایی شده و بیشتر بار مصرفی صنایع به ساعات پایانی شب منتقل شده است.

زمانی ادامه داد: در عمل میزان کاهش بار مصرفی صنایع به ویژه در ساعت‌های اوج بار به بیشترین مقدار ممکن رسیده است و با توجه به این شرایط، اینکه شاهد شکسته شدن رکورد مصرف برق هستیم نیاز به همکاری سایر بخش‌های مصرفی از جمله مشترکان تجاری، اداری و خانگی وجود دارد.

وی با اشاره به روند افزایشی دمای هوا در خوزستان عنوان کرد: افزایش مصرف برق مربوط به بخش خانگی به دلیل افزایش استفاده از بار سرمایشی با توجه به دمای نزدیک به ۵۰ درجه، شرجی و گرد و غبار رخ می‌دهد و همین نیز باعث شکسته شدن پیک مصرف در روز سه شنبه هفته گذشته شد.

سخنگوی صنعت برق در جنوب غرب کشور گفت: پایداری شبکه برق به رفتار مشترکان در اوج مصرف بستگی دارد و مشترکان به ویژه در بخش خانگی با همکاری در این زمینه می‌توانند پایداری شبکه برق را تضمین کنند.

زمانی ادامه داد: از مشترکان خانگی درخواست داریم برای گذر از تابستان نهایت همکاری را با صنعت برق داشته باشند و به ویژه در ساعت‌های ۱۲ تا ۱۸، با کاهش روشنایی و استفاده نکردن از وسایل برقی پرمصرف، به کاهش مصرف در ساعات پیک کمک کنند.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×