» آخرین اخبار » گیلان » مالیات در اسلام مشروعیت دارد/ رهاورد شوم فرار مالیاتی

مالیات در اسلام مشروعیت دارد/ رهاورد شوم فرار مالیاتی

تیر ۲۳, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان نماینده ولی فقیه در گیلان، با بیان اینکه اصل مالیات در اسلام مشروعیت دارد، اضافه کرد: بخش هایی از جامعه باید از طریق مالیات اداره شود و لذا کسی که مالیات پرداخت نمی کند در آثار بد جامعه شریک است.

آیت الله رسول فلاحتی در دیدار مدیر، معاونین و جمعی از کارکنان اداره کل امور مالیاتی استان گیلان به مناسبت هفته فرهنگ مالیاتی،گفت: سازمان امور مالیاتی از ارکان مهم بخش اقتصادی نظام است.

وی ضمن تقدیر از تلاش های مجموعه مالیاتی استان افزود: همانطور که مودیان خوش حساب وجود دارند گروهی نیز بدحساب هستند و به اصطلاح دارای فرار مالیاتی هستند که ضمن شناسایی و مقابله با آنها باید با خرده تاجرها و خرده کاسب ها مدارا کرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به تاکید نظام اسلامی از زمان پیامبر(ص) بر مسئله اخذ مالیات بر درآمد، گفت: از صدر اسلام، ارائه خدمات عمومی و عام المنفعه به توده های مردم از محل مالیات رایج بوده است.

امام جمعه رشت آبادانی یک شهر را به گسترش خدمات عمومی و رفاهی دانست و بیان کرد: مالیات موجب آبادانی شهرها و روستاها می شود و تعالی فکری، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه مردم باید با مالیات جامعه را بسازند، خاطرنشان کرد: دین اسلام هم قولا و هم عملا به اصل مالیات پرداخته و اشارات متعدد امام علی(ع) در نامه های نهج البلاغه به وظایف کارگزاران مالیاتی، مودیان و اثرات پرداخت مالیات، موید این نکته است.

آیت الله فلاحتی با تاکید بر استفاده از رسانه و اطلاع رسانی به مردم درخصوص اهمیت پرداخت مالیات و آثار آن گفت: افراد نباید فقط به فکر نفع خود باشند و باید به جامعه نیز سود برسانند که مالیات این امر را میسر می کند.

امام جمعه رشت کار ماموران مالیاتی را نوعی عبادت دانست و تصریح کرد: ماموران مالیاتی به عنوان سفیران نظام در حوزه اقتصادی باید در مقابل تهدید و تطمیع مقاوم باشند و به وظیفه خود عمل نمایند که این خود یک امر عبادی است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه رهاورد شوم عدم پرداخت مالیات به جامعه بازمی گردد، گفت: کارگزاران مالیاتی باید با مردم با اخلاق نیکو و صبر و تحمل برخورد کنند و مردم نیز در زمینه مالیات باید اهل صداقت و درستی باشند و بدانند که با پرداخت مالیات امانت الهی را ادا می کنند.

وی با بیان اینکه اصل مالیات در اسلام مشروعیت دارد، اضافه کرد: بخش هایی از جامعه باید از طریق مالیات اداره شود و لذا کسی که مالیات پرداخت نمی کند در آثار بد جامعه شریک است و کسی که تولید و صنعت و تجارت دارد و مالیات پرداخت می کند، بداند که آثار خوب جامعه به خودش نیز باز می گردد.

آیت الله فلاحتی همچنین از کارگزاران مالیاتی خواست عدل و انصاف را با توده ها رعایت کنند و متذکر شد: کارگزاران باید سعه صدر داشته باشند.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×