» آخرین اخبار » گیلان » فرهنگ عفاف و حجاب در کودکان و نوجوانان نهادینه شود

فرهنگ عفاف و حجاب در کودکان و نوجوانان نهادینه شود

تیر ۲۲, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان سرپرست کانون پرورش فکری گیلان بنیان‌های اخلاقی خانواده‌ها را هدف تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب دانست و گفت: نهادینه‌سازی فرهنگ عفاف و حجاب در نسل کودک و نوجوان رسالتی همگانی و اولویت دستگاه‌های فرهنگی است.

سید ‌جلیل میرعظیمی در جمع اعضای شورای فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان اظهار کرد: کودکی و نوجوانی بستری مناسب برای انتقال آموزه‌های مبتنی بر مفاهیم ایرانی و اسلامی به شمار ‌می‌رود و بر همین اساس نیز ضروری است فرهنگ‌سازی از این نسل آغاز شود.

سرپرست کانون پرورش فکری گیلان بنیان‌های اخلاقی خانواده‌ها را هدف تهاجم فرهنگی بیگانگان عنوان کرد و با مهم ارزیابی کردن پاسداشت پیشینه‌ فرهنگی کشور و اصول انقلابی حاکم بر ایران اسلامی گفت: باورمندی به آموزه‌های دینی و توجه به «عفاف و حجاب» در فرهنگ این دیار از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و صیانت این داشته‌ها، از ضرورت‌ها محسوب می‌شود.

وی تاکید دین مبین اسلام و توصیه‌های معصومین(س) بر لزوم صیانت از عفت و پاکدامنی حاکم بر جامعه را از دیگر اصول دانست و تصری ح کرد: نهادینه‌سازی فرهنگ عفاف و حجاب نیازمند بهره‌گیری از شیوه‌های خلاقانه و درونی‌سازی آموزه‌هاست لذا کانون پرورش فکری به عنوان یک مجموعه فرهنگی فعال در حوزه کودک و نوجوان، از پیشگامان این عرصه به شمار ‌می‌رود.

این مسئول فرهنگی مدیریت فضای مجازی و ارایه خوراک فکری مناسب به آینده‌سازان ایران اسلامی را از جمله راهکارهای هدفمند فرهنگی در مسیر تعمیق باورهای دینی نسل کودک و نوجوان دانست و بیان کرد: برگزاری نشست آموزشی «نقش عفاف و حجاب در تحکیم بنیان‌های خانواده» و اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی کانون استان گیلان به مناسبت هفته عفاف و حجاب گامی در جهت نیل به اهداف است.

میرعظیمی بخش پایانی سخنان خود را به واقعه مسجد گوهرشاد و اسلام‌ستیزی رضاخانی اختصاص داد و با خاطرنشان کردن مقاومت جانانه ملت مسلمان کشور در برابر کشف حجاب حکومت پهلوی عنوان کرد: ۲۱ تیر که به عنوان «عفاف و حجاب» مزین است، گویای دین‌باوری جامعه ایرانی است و وظیفه داریم از برگ‌های زرین تاریخ کشور صیانت کنیم.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×