» آخرین اخبار » گیلان » از ۲۰ هزار رزمنده گیلانی دفاع مقدس تجلیل می شود

از ۲۰ هزار رزمنده گیلانی دفاع مقدس تجلیل می شود

تیر ۲۰, ۱۴۰۱ 0۰

[ad_1]

ایسنا/گیلان مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان، یکی از برنامه های محور بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس را تجلیل از یک میلیون رزمنده و ایثارگر سراسر کشور دانست و عنوان کرد: استان گیلان ۲۰ هزار رزمنده دارد که در طول سال از این رزمندگان تجلیل خواهیم کرد.

سرهنگ حسن حبیبی در نشست مشترک شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان و شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد، با تاکید بر لزوم تبیین نقش مردم گیلان در هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: برای این مهم راه اندازی مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان گیلان را در دستور کار داریم.

وی با اشاره به واگذاری زمین ۱۰ هکتاری از سوی سپاه قدس استان برای احداث این باغ موزه، افزود: در هفته دفاع مقدس امسال فاز نخست این پروژه فرهنگی شامل ساختمان اداری و ساختمان اسناد و کتابخانه را همزمان با پنج استان دیگر افتتاح خواهیم کرد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان، دانشنامه دفاع مقدس استان را برشی از دایره المعارف دفاع مقدس کشور دانست و اضافه کرد: فضای خوبی برای تدوین این دانشنامه در استان ایجاد شده و اقدام به انعقاد تفاهم نامه همکاری با دستگاه های فرهنگی و مراکز دانشگاهی کردیم تا در بازه سه ساله کار را به نتیجه برسانیم.

حبیبی دانشنامه دفاع مقدس گیلان را یک مرجع علمی برای آیندگان دانست و گفت: این دانشنامه در سه محور شهدا و اشخاص، علمی و فرهنگی و نظامی و جغرافیا دنبال می شود و امیدواریم بتوانیم نقش مردم گیلان در هشت سال دفاع مقدس را تبیین کنیم.

وی خواستار مشارکت همه دستگاه ها در حوزه تبیین دفاع مقدس شد و بیان کرد: می خواهیم نقش مردم گیلان در پیروزی دفاع مقدس و هشت سال دفاع مقدس را به جبهه مقاومت و نقش مدافعان حرم به ویژه سردار حق بین پیوند بزنیم تا فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل های بعد منتقل کنیم.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان باغ موزه دفاع مقدس گیلان را ظرفیت خوبی برای جذب مخاطبان جوان و نوجوان دانست و اضافه کرد: زمینه سازی لازم برای ارائه مجازی درس آشنایی با دفاع مقدس برای کارکنان سازمان ها و ادارات انجام شده است.

وی یکی از برنامه های محور بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس را تجلیل از یک میلیون رزمنده و ایثارگر سراسر کشور دانست و عنوان کرد: استان گیلان ۲۰ هزار رزمنده دارد که در طول سال از این رزمندگان تجلیل خواهیم کرد.

حبیبی با بیان اینکه کلیه دستگاه ها در ایام هفته دفاع مقدس از رزمندگان شاغل در دستگاه خود تجلیل به عمل آورند، اضافه کرد: امنیت امروز کشور را مدیون خون شهدا و جانفشانی رزمندگان هستیم.

برگزاری رزمایش جهاد تبیین با محوریت دفاع مقدس

سرهنگ غلامرضا ملک علیپور، رئیس ستاد کنگره هشت هزار شهید استان گیلان، ۲۲ بهمن را فجر انقلاب اسلامی و هفته دفاع مقدس را تثبیت انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: گرامیداشت هفته دفاع مقدس گرامیداشت ارزش های انقلاب اسلامی است.

وی با تاکید بر لزوم تبیین نقش آفرینی های دوران دفاع مقدس، افزود: در دوران دفاع مقدس گفتمان انقلاب اسلامی از جمله جهاد و خدمت و ایثار و شهادت احیا شد لذا ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان را تشکیل خواهیم داد و همه سازمان ها و ادارات نیز این ستاد را در تشکیل دهند.

رئیس ستاد کنگره شهدای گیلان، با بیان اینکه دو ماه فرصت داریم تا یک برنامه ریزی مدون و متفاوت برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس داشته باشیم، گفت: دستگاه های فرهنگی برنامه های مبتکرانه و خلاقانه برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین شعار سال با رویکرد جذب نسل جوان داشته باشند.

ملک علیپور، از دیدار با ۲۰ هزار رزمنده گیلان در هفته دفاع مقدس خبر داد و خاطرنشان کرد: رزمایش دیدار با خانواده های شاهد و ایثارگر را با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و بسیج اقشار در حوزه ادارات و سازمان ها و دستگاه ها دنبال می کنیم.

وی همچنین از برگزاری رزمایش جهاد تبیین با محوریت دفاع مقدس خبر داد و متذکر شد: امسال کنگره بین المللی میرزا کوچک جنگلی در گیلان برگزار می شود و طبق فرمایش مقام معظم رهبری که نهضت میرزا را مینیاتوری از جمهوری اسلامی دانستند، جهاد تببین را با رویکرد نهضت جنگل و دفاع مقدس دنبال خواهیم کرد.

رئیس ستاد کنگره شهدای گیلان با اشاره به بازسازی یکی از عملیات های دوران دفاع مقدس، بیان کرد: برپایی میز خدمت در نمازهای جمعه و نهضت خدمت رسانی به مردم را به تاسی از شهدا در هفته دفاع مقدس دنبال می کنیم.

زهرا یعقوب نژاد، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان نیز، از اجرای طرح گفتمان جهانی فاطمی در کشورهای اسلامی حوزه محور مقاومت خبر داد و اضافه کرد: دستگاه های اجرایی استان اقدام به معرفی بانوان شاغل در دستگاه خود که دارای مولفه های طرح مذکور کنند کنند.

رئیس کمیته زنان دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه تاکنون بالغ بر ۹۰۰ بانو از شهرستان ها معرفی شده اند، گفت: گفتمان جهانی فاطمی اهداف از جمله شناسایی زنان موفق در عرصه سبک زندگی اسلامی، تدوین شاخصه های سبک زندگی فاطمی و معرفی زن مسلمان مجاهد برای نشر ارزش های اسلامی را در حوزه های علمی و پزشکی و ورزشی و تحصیلی و فرهنگی و هنری دنبال می کند.

انتهای پیام

[ad_2]

منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×