» آخرین اخبار » گیلان » آغاز مرمت بنای تاریخی سیگارودی لنگرود

آغاز مرمت بنای تاریخی سیگارودی لنگرود

تیر ۲۰, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان از آغاز روند مرمت بنای تاریخی سیگارودی شهرستان لنگرود با اعتباری بالغ بر دو و نیم میلیارد ریال خبر داد.

ولی جهانی در گفت وگو با ایسنا، از آغاز مرمت بنای تاریخی در لنگرود خبر داد و گفت: پس از تخصیص اعتبارات لازم و انجام فرایندهای کارشناسی عملیات مرمت بنای تاریخی سیگارودی شهرستان لنگرود با اعتباری بالغ بر دو و نیم میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی آغاز شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان با تاکید بر لزوم حفظ بافت‌های تاریخی و همچنین بناهای شاخص که معرف فرهنگ معماری استان گیلان هستند اظهار کرد: بنای تاریخی سیگارودی شهرستان لنگرود با توجه به جنبه‌های منحصربفرد معماری و اصالت تاریخی بنا در سال ۱۳۸۷ با شماره ۲۰۲۶۸ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده بود و با توجه به شرایط خاص اقلیمی و آسیب‌های وارده به بنا به ویژه از ناحیه بام سازه، اجرای فعالیت‌های مرمت اضطراری در این اثر تاریخی در دستورکار اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: پس از پیگیری‌های لازم توسط معاونت میراث فرهنگی استان گیلان و تخصیص اعتبار لازم، فاز اول مرمت بام بنا از طریق فراخوان عمومی به پیمانکار ذی‌صلاح جهت اجرا ابلاغ شده و مراحل مرمت بام بنا در حال حاضر در دست انجام است.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×