» دسته‌بندی نشده » تاکید مجدد رهبران عراق بر حمایت از فلسطین در گفتگو با عباس

تاکید مجدد رهبران عراق بر حمایت از فلسطین در گفتگو با عباس

تیر ۱۹, ۱۴۰۱ 1۰


رئیس جمهور و نخست وزیر عراق در گفتگوهای تلفنی با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به مناسبت عید قربان، بار دیگر بر حمایت دولت و ملت عراق از مساله فلسطین و حقوق فلسطینی‌ها تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری شفق نیوز عراق، طبق بیانیه منتشر شده از سوی دفتر ریاست جمهوری عراق، برهم صالح، رئیس جمهور این کشور به مناسبت عید قربان تماس تلفنی از طرف محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دریافت کرد و دو طرف ضمن تبریک این عید، روابط دوجانبه و مستحکم عراق و فلسطین و راه‌های تقویت آن در زمینه‌های مختلف را بررسی کردند و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هم از برهم صالح بابت موضعگیری‌های ثابت عراق در حمایت از حقوق فلسطینی‌ها و مساله فلسطین تقدیر و تشکر کرد.

طبق این بیانیه، صالح با اشاره به موضعگیری ثابت ملت و دولت عراق در حمایت از مساله فلسطین و پشتیبانی آنها از مسلت فلسطین در تحقق خواسته‌ها و تمامی حقوق قانونی‌شان، بر لزوم اقدام مشترک و سازنده برای پایان یافتن رنج و مشکلات آنها و حمایت از حقوق فلسطینی‌ها تاکید کرد.

همچنین مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق نیز تماس تلفنی مشابهی از طرف محمود عباس دریافت کرد.

طبق بیانیه منتشر شده از سوی دفتر الکاظمی، او بر موضعگیری‌های ثابت عراق در حمایت از مساله فلسطین بر دیگر تاکید کرده و استمرار رفاه، ثبات و پیشرفت عراق و فلسطین و تمامی ملت‌های منطقه را خواستار شد.

اعضای پارلمان عراق با طرح پیشنهادی فراکسیون صدر و ائتلاف نجات میهن، همپیمانان سابق خود برای جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی موافقت کرده و آن را به تصویب رساندند.

در این قانون، مجازات‌هایی از جمله حبس ابد و موقت برای متخلفان از آن در نظر گرفته شده و طبق بند اول آن هدف از آن ممانعت از آغاز روابط دیپلماتیک، سیاسی، نظامی، اقتصادی، فرهنگی و با هر شکل دیگری از روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی است.

بر اساس ماده ۲۰۱ قانون مجازات‌های عراق، برای هر کسی که در راستای تبلیغ اصول صهیونیستی، از جمله تفکرات فراماسونری اقدام کرده و یا با هر یک از نهادهای آن ارتباط داشته باشد و یا اینکه آن را از نظر  مادی و یا معنوی حمایت کرده و یا به هر شکلی همکاری در راستای تحقق اهداف آن داشته باشد، مجازات اعدام در نظر گرفته شده است.

عراق در حال حاضر هیچ ارتباطی با رژیم صهیونیستی نداشته و دولت و بیشتر احزاب سیاسی آن مخالف عادی‌سازی با این رژیم هستند.

از مجموع ۲۲ کشور عربی در حال حاضر شش کشور مصر، اردن، امارات، بحرین، مراکش و سودان روابط آشکاری با رژیم صهیونیستی دارند.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×