» دسته‌بندی نشده » آکار: از آغاز ۲۰۲۲، ۱۹۹۹ تروریست را از پای درآوردیم/ تا ریشه‌کن شدن تروریسم عملیات ادامه دارد

آکار: از آغاز ۲۰۲۲، ۱۹۹۹ تروریست را از پای درآوردیم/ تا ریشه‌کن شدن تروریسم عملیات ادامه دارد

تیر ۱۹, ۱۴۰۱ 0۰


وزیر دفاع ترکیه در سخنانی از ادامه یافتن عملیات‌های نظامی آنکارا در داخل ترکیه و سوریه و عراق تا زمان ریشه کن شدن تروریسم، خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه در سخنانی اعلام کرد که عملیات‌های داخلی و برون مرزی ارتش کشور تا ریشه‌کن شدن “تروریسم” ادامه خواهد داشت.

وی در این باره گفت: مبارزه مان با تروریسم ادامه دارد. هیچ کس نباید شک کند که مبارزه قهرمانانه ترکیه، چه در داخل و چه در آن سوی مرزها تا ریشه‌کن شدن تروریست‌ها ادامه خواهد داشت.

آکار ادامه داد: نیروهای ترکیه از ابتدای سال میلادی جاری تا کنون ۱۹۹۹ مسلح در شمال سوریه و عراق را خنثی کرده‌اند و علاوه بر این ۲۷۷ فرد مسلح نیز در جریان عملیات “پنجه ـ قفل” خنثی شده‌اند.

وی همچنین به افزایش درگیری‌ها با نیروهای حزب کارگران کردستان در شمال سوریه و به ویژه در مناطق “منبج” و “تل‌رفعت” اشاره کرد.

آکار تاکید کرد: ترکیه به شکل لازم پاسخ تروریست‌ها را می‌دهد.

وزیر دفاع ترکیه در بخش دیگری از اظهاراتش در واکنش به گمانه‌زنی‌ها مبنی بر احتمال تعویق عملیات نظامی برنامه ریزی شده آنکارا در مناطق شمالی سوریه تاکید کرد که کشورش این عملیات را تعویق نخواهد کرد.

آکار در پاسخ به سوالی مبنی بر توصیه اعضای ناتو به آنکارا در جریان نشست این ائتلاف در مادرید مبنی بر خودداری و یا تعویق عملیات مذکور گفت: در نشست‌های دوجانبه‌ای که در حاشیه نشست مادرید برگزار کردیم چنین موضوعی مطرح نشد و همانطور که رئیس جمهورمان تاکید کردند؛ با چنین درخواستی موافقت نمی‌شود و این امکان وجود ندارد که ما به توصیه‌های دیگر کشورها در این باره گوش دهیم.

وی در این باره تصریح کرد: همانطور که پیش از این نیز گفته بودم، بار دیگر تاکید می کنم هر آنچه را که باید برای امنیت و حفاظت از کشورمان انجام دهیم را انجام داده‌ایم و ما مصمم به انجام این عملیات نظامی هستیم.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×