» دسته‌بندی نشده » کوبا: آمریکا ما را تحریم می‌کند چون نتوانست شورش‌ مردمی برپا کند

کوبا: آمریکا ما را تحریم می‌کند چون نتوانست شورش‌ مردمی برپا کند

تیر ۱۹, ۱۴۰۱ 0۰


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «برونو رودریگز پاریلا» وزیر امور خارجه کوبا گفت که اعمال تحریم‌های جدید توسط واشنگتن تلاشی برای بی‌اعتبار کردن مقاومت جامعه کوبا در برابر تجاوزات آمریکا است.

به گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، وی در توییتر خود نوشت: با توجه به تلاش ناموفق برای برانگیختن شورش مردمی در کوبا در سال ۲۰۲۱، دولت آمریکا و وزیر امور خارجه آن به دنبال بی‌اعتبار کردن پیروزی مردم بر تجاوزات امپریالیستی هستند. اقدامات قهری مکرر آن‌ها ناقض قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل است.

روز شنبه، دولت ایالات متحده تحریم‌های روادید را علیه ۲۸ مقام کوبایی که واشنگتن آن‌ها را به سرکوب ناآرامی‌های داخلی در ژوئیه گذشته و همچنین محدود کردن دسترسی به اطلاعات متهم می‌کند، وضع کرد. وزارت خارجه آمریکا فهرست نام این افراد را منتشر نکرد اما در بیانیه‌ای اعلام کرد که این محدودیت‌ها شامل اعضای بلندپایه حزب کمونیست کوبا و مقاماتی می‌شود که در بخش‌های ارتباطات دولتی و رسانه‌ای این کشور کار می‌کنند.

ژوئیه گذشته، ناآرامی‌هایی در چند شهر کوبا رخ داد و «میگل دیاز کانل» رئیس‌جمهور کوبا از هوادارانش خواست برای جلوگیری از تحریکات علیه دولت به خیابان‌ها بیایند. مقامات کوبا، ایالات متحده را مسئول سازماندهی شورش‌ها اعلام کردند.

دولت کوبا می‌گوید که تحریم‌های اقتصادی آمریکا در دوران جنگ سرد، همراه با تلاش‌ها برای دامن زدن به اعتراضات در این جزیره، با هدف سرنگونی دولت کمونیستی است.

به نوشته رویترز، وزارت امور خارجه آمریکا مقامات کوبا را که با محدودیت‌های جدید روادید مواجه شدند، متهم کرد که سیاست‌هایی را که به ادعای آن‌ها منجر به بازداشت و محاکمه‌های  معترضان سال قبل شده، ترویج می‌دهند. واشنگتن همچنین مدعی شد که دولت کوبا برای جلوگیری از برقراری ارتباط مردم با یکدیگر و مسدود کردن ارتباطات با جهان خارج، از قطع اینترنت استفاده کرده است.

در این بیانیه ادعا شده است: «مقامات رسانه‌ای دولتی به کارزار علیه معترضان زندانی در ۱۱ ژوئیه ۲۰۲۱ و اعضای خانواده آن‌ها که به‌طور علنی در مورد پرونده‌های عزیزان خود صحبت می‌کنند، ادامه می‌دهند».

اقدام تحریمی جدید واشنگتن در حالی است که حدود یک ماه و نیم قبل، وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد بازنگری‌هایی را در سیاست‌های دولت قبلی در قبال کوبا انجام داده که شامل حوزه‌های سفر به کوبا و تسریع صدور روادید است. 

انتهای پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *