» آخرین اخبار » گیلان » طرح رتبه بندی خبرنگاران اجرا شود
طرح رتبه بندی خبرنگاران اجرا شود

طرح رتبه بندی خبرنگاران اجرا شود

تیر ۱۵, ۱۴۰۱ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رضا ثقتی امروز در جمع بانوان بسیج رسانه استان گیلان در سازمان بسیج رسانه با تبریک روز قلم اظهار کرد: بخشی از وظایف ذاتی سپاه و بسیج در جایی دیگر تعریف شده اما در تمام حوزه‌ها کمک حال شده است.

وی با بیان اینکه مقوله فرهنگ، مقوله‌ای فراسازمانی است، گفت: حوزه اقلیمی بسیاری وسیعی داریم و چیزی در جامعه نیست که ربطی به حوزه فرهنگ و هنر و دیانت مردم نداشته باشد پس از تمام سازمان ها می‌خواهیم در این حوزه وظایف ذاتی خود برنامه‌ریزی کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با اذعان به اینکه تمام مطالبات مطرح شده توسط بانوان خبرنگار به حق بود، افزود: یک ماه دیگر این جلسه باید تکرار شود تا مطالبات بیان شده به صورت مکتوب به اداره ارشاد برسد چرا که برخی از مطالبات با یک تلفن و پیگیری ساده قابل حل است.

ثقتی با اشاره به طرح مسکن ملی خبرنگاران بیان کرد: این طرح در شورایی که متشکل از بنیاد مسکن و مدیران خبرگزاری‌هاست پیگیری می شود، ما یک مشکلی را از زبان خبرنگاران می‌شنویم و آن عدم پاسخگویی برخی از مدیران است، در صورتی که فرمانداران باید پای کار و پاسخگو باشند و با رسانه‌ها تعامل داشته باشند.

وی با اشاره به مشکلات حوزه آگهی‌های تبلیغاتی گفت: باور ما این است که این امر به طور عادلانه انجام نمی‌شود، و باید این نظام‌مندی به نفع جریان فعال و حرفه ای رسانه ای سوق پیدا کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه قوت و قوام و وزن حوزه رسانه گیلان بالا است، افزود: ما نباید نسبت به وضعیت موجود قانع بوده بلکه باید به سمت حرفه‌ای ترشدن برویم، خبرنگار باید به حق ذاتی خود برسد و در اعطای حقوق و رفاهیات در حوزه خبرنگاران نیز حرفه‌ای شود.

ثقتی با تأکید بر ضرورت طرح رتبه بندی خبرنگاران به منظور پالایش و ایجاد بانک اطلاعاتی تصریح کرد: آنچه امروز در ارشاد وجود دارد به روز نیست، خصوصاً در زمان کرونا بسیاری از برنامه‌ها به هم ریخت و باید این رتبه‌بندی و نظام‌مندی برای پالایش که به ما برای شناسایی کمک می‌کند به‌سرعت انجام شود.

انتهای پیام/۳۳۸۹




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *