» آخرین اخبار » گیلان » مشکل تأمین نان در رشت وجود ندارد
مشکل تأمین نان در رشت وجود ندارد

مشکل تأمین نان در رشت وجود ندارد

تیر ۱۵, ۱۴۰۱ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حمید رضا امام پناهی ظهر امروز در جلسه شورای آرد و نان شهرستان رشت در سالن اجتماعات فرمانداری با بیان اینکه باید نظارت دقیق بر نحوه عملکرد نانوایان در ایام تعطیلات و تابستان انجام شود، اظهار کرد: با توجه به افزایش مقطعی جمعیت شهرستان، ناشی از ورود مسافرین و گردشگران در ایام تعطیلات تابستان، ضروری است دستگاه های متولی مانند اتحادیه نانوایان، بسیج اصناف و جهاد کشاورزی با تشدید بازرسی‌ها با هرگونه تعطیلی خودسرانه، عدم رعایت ساعت پخت و مواردی از این دست برخورد قاطع به عمل آورند.

وی  با اشاره به اختصاص سهمیه آرد مناطق و نانوایی‌ها بر اساس شاخص جمعیت ساکن  و مقدار نان مورد نیاز مناطق، گفت: قطع سهمیه آرد هر واحد نانوایی موجب کسری در سهمیه اختصاصی به آن منطقه و در نتیجه بروز ازدحام در سایر واحدهای نانوایی می‌شود.

فرماندار شهرستان رشت با تأکید بر تعیین تکلیف واحدهای نانوایی که سهمیه آنان قطع شده است، بیان کرد: تمامی دستگاه‌ها و ادارات متولی باید در مورد قطع سهمیه آرد واحدهایی که به هر علت اعم از عدم موفقیت در ثبت مدارک و اخذ پروانه قانونی فعالیت در مهلت مقرر و یا هر علت دیگری غیر فعال می‌باشند و برقراری آن نسبت به واحدهای همجوار و فعال در همان منطقه اقدام کنند.

امام پناهی با اشاره به عدم وجود مشکل در خصوص تأمین آرد و نانوایی‌های شهر رشت و بخش مرکزی افزود: در موضوع آرد و نان مورد نیاز شهر رشت و بخش مرکزی مواجه با مشکل خاصی نمی‌باشیم ولی با این حال، خواستار تسریع در رفع مشکلات موجود در سایر بخش‌ها هستیم.

وی با اشاره به مهم‌ترین مشکلات حوزه نانوایی در شهرستان رشت گفت: سرعت بخشی به مراحل واگذاری و راه‌اندازی دستگاه پوز و اعلام ضعف آنتن دهی و اتصال دستگاه پوز به شبکه به تفکیک روستاها توسط بخشداران به بانک عامل،  از اهم مشکلات حوزه نان در سطح بخشداری‌ها است که باید در رفع آنها اقدامات فوری صورت پذیرد.

فرماندار شهرستان رشت با تأکید بر تشدید نظارت بر نحوه مصرف آرد اختصاص داده شده به مجتمع های پخت نان توأمان فانتزی و سنتی، افزود: ضرورت دارد تا دستگاه‌های مربوط ضمن اختصاص سهمیه آرد فوق‌العاده به واحدهای نانوایی فعال پیربازار، نسبت به تشدید نظارت‌ها بر عملکرد نانوایی‌های این منطقه نیز اقدام کنند.

امام پناهی با تاکید بر لزوم تحویل و راه اندازی سریع دستگاه های پوز در نانوایی‌ها، گفت: تاکنون تعداد ۶۴۰ دستگاه پوز به نانوایی‌های سطح شهرستان واگذار گردیده و مراحل واگذاری موارد باقیمانده نیز در حال انجام می‌باشد.

 وی با اشاره به دلایل عدم واگذاری دستگاه پوز به برخی از نانوایی‌ها تصریح کرد: تاخیر در واگذاری ۱۳۰ مورد از دستگاه پوز نانوایان به دلیل خطای موجود در سیستم شاپرک بوده که ناشی از نقض اطلاعات شخصی متقاضی مانند به نام نبودن شماره تلفن همراه، تغییرات مشخصات شناسنامه ای، کد پستی، کد رهگیری مالیاتی و مغایرت نوع پخت با پروانه کسب می‌باشد.

به گفته فرماندار شهرستان رشت از ابتدای خرداد ماه سال جاری تا ۱۵ تیرماه، مجموعا ۱۴۲ مورد بازرسی از واحدهای خبازی شهرستان صورت گرفته که با احراز ۶۶ مورد تخلف، نسبت به کسر سهمیه ۶ از واحد متخلف و پلمپ چهار واحد اقدام گردیده است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *