» دسته‌بندی نشده » مراقب اتصالات سست برق باشید!

مراقب اتصالات سست برق باشید!

تیر ۱۳, ۱۴۰۱ 1۰


ایسنا/خوزستان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: در اثر اتصال سست، کابل برق به مرور زمان گرم شده و زمینه آمپر کشیدن و افزایش مصرف برق فراهم می‌شود و در نهایت حتی احتمال داغ شدن و مشتعل شدن کابل به وجود می‌آید.

عبدالحمید عباس شیاری در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: برق یکی از مهمترین خدمات اولیه در زندگی مردم است و ارتباط گسترده‌ای با سایر خدمات و نیازهای زندگی ماشینی دارد و از این رو استفاده صحیح از نعمت برق در این روزهای گرم سال بسیار حائز اهمیت است.

وی با تاکید بر اهمیت و حفظ ایمنی برق افزود: یکی از مهمترین کارهایی که لازم است هر ساله یک مشترک برق انجام دهد، دعوت از یک تکنسین برق جهت بازبینی سیم‌کشی داخلی خانه و تعمیر و نگهداری آن و حتی تعویض برخی تجهیزات منصوبه مهم و کاربردی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: با توجه به شرایط ویژه آب و هوایی در خوزستان و ضرورت استفاده از لوازم برقی پرمصرف مثل کولر گازی، واجب است مرتبا محل اتصال جریان برق بررسی و در صورت وجود مشکل نسبت به حل آن اقدام شود.

شیاری عنوان کرد: استفاده مستمر از کولر گازی، ممکن است محل اتصال کابل برق فیوزهای سرامیکی یا مینیاتوری و یا سه شاخه کولر گازی را دچار خوردگی یا تحلیل ناشی از مصرف زیاد کند و محل اتصال در اثر حرارت پیش آمده سست شود.

وی ادامه داد: در اثر اتصال سست، کابل برق به مرور زمان گرم شده و زمینه آمپر کشیدن و افزایش مصرف برق فراهم می‌شود و در نهایت حتی احتمال داغ شدن و مشتعل شدن کابل به وجود می‌آید. در صورت عدم دقت به این مساله، با توجه به اینکه احتمال دارد در مجاورت کابل برق، پرده، مبل و یا دیگر وسایل قرار داشته باشد زمینه برای حریق به دیگر نقاط خانه فراهم می‌شود.

شیاری عنوان کرد: شرکت توزیع نیروی برق مسئولیت تعمیر و نگهداری تجهیزات تا کنتور برق را بر عهده داشته و پس از کنتور به سمت داخل خانه، بر عهده مشترک است. در این زمینه به منظور جلوگیری از آسیب و سوختن لوازم برقی خانگی مثل کولر گازی، لباسشویی، تلویزیون و … لازم است هر ساله پیش از شروع فصل گرم سال، تمام سیستم برقی بازبینی و پیچ‌های محل اتصالات محکم شوند.

وی در پایان گفت: توصیه می‌شود در این روزهای گرم سال در ساعت پیک یا اوج مصرف یعنی از ساعت ۱۲تا ۱۸ و از غروب آفتاب تا ساعت ۲۳، از لوازم پرمصرف غیر ضروری استفاده نشود. همزمانی گرما و مصرف بی‌رویه و بیش از حد، تاب آوری تجهیزات را کاهش داده و زمینه بروز حوادث و سوختن لوازم برقی را برای شهروندان به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×