» دسته‌بندی نشده » تحرکات چارچوب هماهنگی شیعیان عراق برای تسریع در تشکیل دولت

تحرکات چارچوب هماهنگی شیعیان عراق برای تسریع در تشکیل دولت

تیر ۱۰, ۱۴۰۱ 0۰


چارچوب هماهنگی شیعیان عراق از تشکیل سه کمیته برای تسریع در روند تشکیل دولت خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه شفق نیوز، یک منبع آگاه در چارچوب هماهنگی شیعیان عراق اعلام کرد: نشست‌های دوره‌ای گروه‌های چارچوب هماهنگی شیعیان به تشکیل سه کمیته مهم از جمله کمیته تدوین برنامه دولتی منجر شد که شامل ۱۰ عضو از رهبران صف دوم افراد متخصص در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و حقوقی است.

وی گفت: کمیته دوم مذاکرات که شامل برخی رهبرانی است که نماینده چارچوب هماهنگی شیعیان در مذاکراتش با طرف‌ها و گروه‌های فعال در روند سیاسی است و کمیته سوم مسئول اداره پرونده یا تصمیم‌گیری سیاسی است که شامل رهبرانی از چارچوب هماهنگی شیعیان است.

این منبع افزود: در اقدامات مربوط به تشکیل دولت جدیت وجود دارد و این دولت با دولت‌های قبلی فرق خواهد داشت چراکه برنامه خدماتی فراگیری خواهد داشت.

یک منبع در چارچوب هماهنگی شیعیان عراق سه شنبه اسامی اعضای کمیته عالی که مکانیزمی را که دولت جدید در اداره امور کشور به آن تکیه خواهد کرد، مشخص می‌کند، فاش کرد.

این منبع اعلام کرد: نشست اخیر گروه‌های چارچوب هماهنگی شیعیان به تشکیل کمیته‌ای برای نظارت بر عملکرد دولت و اصلاح روند فعالیت آن و مشخص کردن اولویت‌ها و اتخاذ اقدامات لازم برای تضمین اهداف و برنامه دولت آتی منجر شد.

از زمان استعفای نمایندگان فراکسین مقتدی صدر از پارلمان و کناره‌گیری صدر از روند سیاسی چارچوب هماهنگی شیعیان وارد مذاکرات با گروه‌های سیاسی شده اما تاکنون هیچ توافق رسمی اعلام نشده است.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×