» دسته‌بندی نشده » وزیر اطلاع‌رسانی یمن در گفت‌وگو با فارس: ائتلاف سعودی از آتش‌بس برای تقویت نفوذ بهره‌برداری می‌کند
وزیر اطلاع‌رسانی یمن در گفت‌وگو با فارس: ائتلاف سعودی از آتش‌بس برای تقویت نفوذ بهره‌برداری می‌کند

وزیر اطلاع‌رسانی یمن در گفت‌وگو با فارس: ائتلاف سعودی از آتش‌بس برای تقویت نفوذ بهره‌برداری می‌کند

تیر ۸, ۱۴۰۱ 1۰


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ضیف الله الشامی» وزیر اطلاع‌رسانی دولت نجات ملی یمن گفت، «دشمن و اشغالگر» از آتش‌بس موقت به منظور تقویت نفوذ و غارت ثروت یمن بهره‌برداری می‌کند.

وی به خبرگزاری فارس گفت، پرونده‌های انسانی در آتش‌بس شکننده سازمان ملل،علیرغم آنکه موجود است اما در عمل تقریبا وجود ندارد و این طرح آتش‌بس در خدمت متجاوزان است.

این مسؤول ارشد در دولت نجات ملی یمن در ادامه به موضوع توقف کلیه عملیات‌های نظامی هجومی بر اساس متن آتش‌بس پرداخت و تصریح کرد، عملیات نظامی متوقف شده اما نقض مکرر آتش‌بس در مناطق مرزی و خطوط تماس در جبهه‌ها متوقف نشده؛ اینها مستندسازی شده و در گزارش‌های روزانه رسانه‌ها منتشر می‌شود.

الشامی درباره سوءاستفاده ائتلاف سعودی از آتش‌بس هم گفت، دشمن و اشغالگر از این آتش‌بس انسانی به منظور تقویت نفوذ و ابزارهای خود استفاده می‌کند.

وی افزود، بر اساس آتش‌بس قرار بود فرودگاه صنعاء و بندر الحدید بازگشایی شود اما در عمل چیزی که انجام شده و قابل ذکر باشد رخ نداده است بندرها و فرودگاه‌ها باز نشدند، حقوق‌ها پرداخت نشد بلکه وضع بدتر شد و غارت ثروت یمن در روز و شب ادامه دارد؛ در صورتی که اهداف آتش‌بس محقق نشود این آتش‌بس طولانی نخواهد بود.

آتش‌بس یمن که به امید پایان درگیری‌ها و پایان محاصره هفت ساله در ۱۳ فروردین‌ماه گذشته آغاز شد، در سایه نقض‌های مکرر از سوی ائتلاف متجاوز، بار دیگر در ۱۲ خرداد به مدت دو ماه تمدید شد.

گفت‌وگو: معصومه فروزان

انتهای پیام/م/ ت ۵۷




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *