» آخرین اخبار » گیلان » کشت بادام زمینی در ۳۰۰۰ هکتار از باغات گیلان
کشت بادام زمینی در ۳۰۰۰ هکتار از باغات گیلان

کشت بادام زمینی در ۳۰۰۰ هکتار از باغات گیلان

تیر ۷, ۱۴۰۱ 1۰


ایسنا/گیلان مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: امسال در حدود ۳ هزار هکتار از باغ‌های گیلان بادام زمینی کشت شده است.

ابراهیم اکبرزاده در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه در حدود ۳۰۰۰ هکتار از باغ‌های گیلان بادام زمینی کشت شده است که نسبت به سال گذشته افزایش ندارد، گفت: شهرستان آستانه اشرفیه قطب اصلی بادام کاری در گیلان است و علاوه بر آن، این محصول در شهرستان‌های رشت، تالش، رودبار و بندر انزلی نیز کشت شده است.

وی افزود:پیش بینی می‌شود بادام کاران گیلانی امسال ۱۱هزار و ۵۰۰ تن بادام به ارزش ۶۰۰ میلیارد تومان برداشت کنند.

اکبرزاده با اشاره به اینکه بیش از ۵۰۰۰ نفر در گیلان به کشت و کار بادام زمینی اشتغال دارند،خاطرنشان کرد: زنان در تولید بادام زمینی گیلان دوش به دوش مردان کار می کنند و در سالهای ایخر نقش پررنگ تری هم دارند.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه برداشت بادام زمینی از اواسط مرداد آغاز می‌شود، گفت: هشت کارخانه و ۲۵۰ کارگاه سنتی در زمینه فرآوری این محصول در استان فعال است.

وی تصریح کرد: بادام زمینی به دلیل داشتن چربی‌های غیر اشباع و پروتئین بالا، کاهش دهنده خطر بیماری‌های قلبی، سرطان و آلزایمر بوده و علاوه بر مصرف خوراکی و آجیلی در تهیه روغن بادام زمینی، کره بادام زمینی، علوفه و مصارف صنعتی نیز کاربرد دارد.

انتهای پیام 



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×