» دسته‌بندی نشده » میزبان مقامات خارجی و مهمان مردم

میزبان مقامات خارجی و مهمان مردم

تیر ۳, ۱۴۰۱ 0۰


رئیس جمهور در هفته گذشته میزبان رئیس جمهور قزاقستان و وزیر خارجه روسیه و مهمان مردم ورامین و خراسان شمالی بود.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز شنبه هفته‌ای که گذشت به ورامین، قرچک و پیشوا رفت و با مردم این شهرها دیدار کرد. او پنجشنبه هم به دیدار مردم خراسان شمالی رفت. رئیسی همچنین میزبان رئیس‌جمهور قزاقستان و وزیر خارجه روسیه بود. او همچنین

حضور در جلسه شورای عالی هماهنگی سران قوا، هیات دولت، شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای اقتصادی دولت، صدور دو پیام تسلیت و صدور یک حکم از دیگر برنامه های رئیس‌جمهور بود که در رسانه‌ها منتشر شد.

در ادامه برنامه کاری رئیس‌جمهور در هفته‌ای که گذشت را مرور می کنیم:

پنجشنبه ۲ تیر

رئیس‌جمهور در ادامه سفرهای استانی خود، پنجشنبه به استان خراسان شمالی رفت و با مسئولان و اقشار مختلف مردم این استان دیدار کرد. در این سفر ۱۱۹ مصوبه برای پیشرفت خراسان شمالی به تصویب رسید.

رئیس‌جمهور در سفر یک‌روزه خود در جلسه شورای اداری استان شرکت کرد. با مردم محله جوادیه بجنورد دیدار کرد و یک سخنرانی هم در جمع مردم این استان داشت. رئیسی در این دیدار به این پرسش که درآمدهای نفتی کشور کجا هزینه می‌شود؟ پاسخ داد و گفت:«دولت ماهانه ۱۲ الی ۱۳ هزار میلیارد تومان هزینه هایی که دولت های قبل انجام داده اند را پرداخت می کند. این هزینه هایی است که دولت مستقر انجام نداده و توسط دولت های قبلی انجام شده اما هزینه های آن را ما پرداخت می کنیم.»

او همچنبن در جمع مردم بجنورد خبر داد که «در آغاز شروع به کار دولت رشد اقتصادی کشور ۴ دهم درصد بود اما در حال حاضر و پس از چند ماه آخر سال گذشته از چهار دهم گذشته و در حدود ۵ درصد است.»

رئیسی هچنین از شهرک دامپروری «قارلق» و مجتمع پتروشیمی خراسان بازدید کرد.

رئیسی در ابتدای سفر خود در فرودگاه بجنورد گفت که «نهضت اتمام پروژه‌های نیمه تمام در خراسان شمالی را راه انداختیم.»

او در جریان این سفر همچنین دستور کمک به زلزله‌زدگان افغانستان را صادر کرد.

چهارشنبه ۱ تیر

روز چهارشنبه آیت‌الله رئیسی با سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه دیدار کرد. رئیسی در بخشی از این دیدار گفت که« تقویت همکاری‌ها و هماهنگی‌ها، راهکار موثری برای مقابله با تحریم و یکجانبه‌گرایی اقتصادی آمریکا علیه کشورهای مستقل است… رایزنی‌های مستمر ایران و روسیه نشانه اراده جدی برای شکل دادن دوران جدیدی از همکاری‌هاست.»

در این روز همچنین جلسه هیات دولت و جلسه شورای اقتصادی دولت با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد.

رئیس جمهور در جلسه هیات دولت به معاون اول، معاونت حقوقی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دیگر بخش‌های ذیربط دستور داد که خواسته‌های بازنشستگان را درباره مستمری‌شان پیگیری نمایند.

سه شنبه ۳۱ خرداد

رئیس‌جمهور در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی شرکت کرد. او همچنین در حکمی وحید یامین‌پور را به سمت دبیری شورای عالی جوانان منصوب کرد. رئیسی در پیامی درگذشت دکتر مهدوی دامغانی را به خانواده او تسلیت گفت.

دوشنبه ۳۰ خرداد

رئیسی در پیامی درگذشت همسر آیت‌الله رضا استادی را تسلیت گفت.

۲۹یکشنبه  خرداد

روز یکشنبه رئیس‌جمهور میزبان ژورمارت توکایف رئیس جمهور قزاقستان بود. در این سفر، ۹ یادداشت تفاهم همکاری میان دو کشور به امضا رسید. رئیس‌جمهور کشورمان در نشست خبری مشترک با توکایف تاکید کرد که ایران عزم دارد روابط خود با همسایگان در دریای خزر را گسترش دهد. از دستاوردهای دیگر این سفر راه اندازی ترانزیت تمام‌ریلی اولین قطار کانتینری قزاقستان از کریدور ایران، با صدور دستور روسای جمهور ایران و قزاقستان بود.

شنبه ۲۸ خرداد

رئیس جمهور در سالگرد انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ به دیدار مردم ورامین، قرچک و پیشوا رفت. او در این سفر اعلام کرد که «آمدم تا با ساختارهای فسادزا مبارزه کنم.»

او به دیدار اقشار مختلف مردم ورامین رفت و در جلسه شورای اداری ورامین شرکت کرد. او از پروژه نیمه‌تمام مجتمع مسکونی آژینه در حاشیه شهر پیشوا،  از پروژه نیمه‌تمام بیمارستان ۹۶ تختخوابی پیشوا، از پروژه راه‌آهن شهری ورامین و پل قاسم آباد و مجتمع ۹۸۰ واحدی سبحان واقع در قرچک ورامین  بازدید کرد.

ورامین در این سفر با دستور رئیس‌جمهور، فرمانداری ویژه شد.

شنبه شب همچنین جلسه شورای هماهنگی سران قوا با حضور رئیسی، قالیباف و محسنی‌اژه‌ای برگزار شد. در این جلسه مقرر شد برای مدیریت بخش مسکن، تصویب طرح دو فوریتی در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار بگیرد و دولت نیز سقف افزایش سالیانه اجاره‌بها را که قبلا به تصویب رسانده، در تهران ۲۵ درصد و در سایر شهرها ۲۰ درصد اجرایی کند.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×