» دسته‌بندی نشده » نشست جامعه اسلامی مهندسین| حسینی: بخشی از درآمدهای نفتی صرف طرح‌های نیمه‌کاره دولت قبل شده است
نشست جامعه اسلامی مهندسین| حسینی: بخشی از درآمدهای نفتی صرف طرح‌های نیمه‌کاره دولت قبل شده است

نشست جامعه اسلامی مهندسین| حسینی: بخشی از درآمدهای نفتی صرف طرح‌های نیمه‌کاره دولت قبل شده است

تیر ۲, ۱۴۰۱ 1۰


به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، پانزدهمین مجمع سراسری جامعه اسلامی مهندسین با حضور مقامات کشوری با سخنرانی محمدرضا باهنر دبیرکل این حزب صبح امروز پنجشنبه (۲ تیر) در مجتمع فرهنگی ورزشی آدینه برگزار شد.

* بسیاری از خدمات انقلاب به معجزه شبیه است

باهنر در این نشست اظهار داشت: جامعه اسلامی مهندسین بیش از ۳۵ سال است که فعالیت خود را آغاز کرده است، بعد از تعطیلی حزب جمهوری اسلامی ما با تعدادی از دوستان این حزب را تاسیس کردیم. 

وی با بیان اینکه امروز پانزدهمین کنگره جامعه اسلامی مهندسین برگزار می‌شود، گفت: کرونا بسیاری از مسائل را تحت‌الشعاع قرار داد و یک دوره نتوانستیم این کنگره را برگزار کنیم. 

باهنر ادامه داد: مشی جامعه اسلامی مهندسین این است که باید قدر خدمت خدمتگزاران را بدانند و قرار نباشد قبلی‌ها از یاد بروند.

وی تصریح کرد: بسیاری از خدمات این انقلاب مانند دفاع مقدس و جهاد سازندگی به معجزه شبیه است.

* جامعه مهندسین باید به همه عرصه های حکمرانی ورود کند

حجت الاسلام اراکی عضو مجلس خبرگان رهبری هم در این نشست اظهار داشت:  کمتر مجموعه ای را سراغ دارم که تجربه ۴۳ ساله مدیریت را جهت اداره کشور تجمیع کند.

وی افرود: جامعه مهندسین باید به همه عرصه های حکمرانی ورود کند و نظریه بدهد، گاهی ممکن است این نظریه حمایت و گاهی هم ممکن است نقد شود.

عضو مجلس خبرگان ادامه داد: جامعه مهندسین باید نقش مهمی در تصمیم گیری ها در مدیریت داشته باشد زیرا جامعه مهندسینِ امروز، جامعه مهندسین ۳۰ سال گذشته نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جامعه مهندسین باید برای جذب نیروهای جوان مهندس تلاش کند.

* بخشی از درآمدهای نفتی صرف طرح‌های نیمه‌کاره دولت قبل شده است

سید محمد حسینی معاون پارلمانی ریاست جمهوری نیز در ادامه این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید چمران به عنوان نماد صبر و مقاومت و پایداری گفت: این شخصیت هرگز مرعوب دشمن نمی شد و در جبهه های جنگ ایران حضور پیدا کرد که ان شاالله الگوی ما باشد.

وی در ادامه به روابط دولت سیزدهم یا سایر کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت: دولت از ابتدای آغاز بکار خود نسبت به توسعه ارتباطات و مراوده تجاری با همسایگان اهتمام ویژه ای داشته است.

معاون پارلمانی ریاست جمهوری تصریح کرد: برخی می گویند با توجه به وصول مطالبات حاصل از فروش نفت همچنان وضعیت اقتصادی کشور مناسب نیست؛ در این رابطه پروژه های متعددی از دولت قبل روی زمین مانده بود که بخشی از این منابع صرف پروژه های عمرانی شده است.

حسینی ادامه داد: در موضوع اجازه بها مسکن سران قوا سریعا جلسه ای گذاشتند و مقرر کردند قراردادهای مستاجران و موجران باید تمدید شود.

وی عنوان کرد: در همین رابطه مجلس هم طرح دو فوریتی دارد و می توان معضلات کشور را با اقدامات انقلابی حل کرد.

معاون پارلمانی ریاست جمهوری ادامه داد: یکی از کارهای تشکیلاتی این است که تجربه به نسل جوان منتقل شود.

حسینی به فرمایش رهبر انقلاب مبنی بر اهمیت انقلابی ماندن اشاره کرد و افزود: تشکل باید این مسئله را سرلوحه خود قرار دهد.

وی به مقابله صحیح دولت با کرونا اشاره کرد و گفت: دولت با تصمیمات و اقدامات مثبت توانست ویروس کرونا را مدیریت و آمار تلفات ناشی از این بیماری را تک رقمی کند.

معاون پارلمانی ریاست جمهوری به هفته حقوق بشر امریکایی اشاره کرد و گفت: نسل جوان ما نمی دانند که استکبار و غرب چه جنایت هایی را در طول تاریخ مرتکب شدند.

حسینی خاطر نشان کرد: مرحوم نادر طالب زاده با اقداماتی که در راستای افشای حقوق بشر امریکایی داشت توانست سفیرانی را در اقصی نقاط جهان به عنوان سفیر حقوق بشر معرفی کند.

وی به اقدامات دستگاه دیپلماسی اشاره کرد و گفت: در این راستا هم وزارت خارجه توسعه روابط دیپلماتیک را در دستور کار خود قرار داده است که در این رابطه مقامات رسمی کشورها مختلف در رفت و آمد به تهران هستند.

انتهای پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *