» دسته‌بندی نشده » جزئیاتی از حمایت ترکیه از تروریسم در عراق و ارتباط با داعش

جزئیاتی از حمایت ترکیه از تروریسم در عراق و ارتباط با داعش

خرداد ۳۱, ۱۴۰۱ 0۰


یک کارشناس نظامی عراقی جزئیاتی از حمایت ترکیه از تروریسم و برخی گروه‌های سیاسی در عراق و نیز ارتباط آنکارا با عبدالله قرداش، سرکرده داعش و برادرش در اجرای طرح توسعه‌طلبانه‌شان در عراق سخن گفت.

به گزارش ایسنا، عدنان الکنانی، کارشناس مسائل نظامی و استراتژیک در گفتگو با المعلومه گفت: اظهارات و تبلیغات درباره طرح ترکیه برای اشغال خاک عراق و کنترل بر آن، هیچ نتیجه‌ بازدارنده‌ای برای اقدامات ترکیه در شمال خاک عراق نخواهد داشت.

الکنانی اظهار کرد: ترکیه پیش از سال ۲۰۱۴ خاک خود را به پناهگاهی امن برای تروریست‌های داعش تبدیل کرد و این تروریست‌ها را از تمامی کشورهای جهان از جمله شرق آسیا و آفریقا جذب کرد.

این کارشناس مسائل نظامی و استراتژیک در ادامه گفت: عبدالله قرداش یکی از نیروهای استخدام‌شده در سرویس اطلاعات ترکیه محسوب می‌شود که در عراق سرکرده داعش شد، برادر او افسر رابطی میان سرویس اطلاعات ترکیه و داعش در خاک سوریه و عراق است.

او افزود: برخی گروه‌های سیاسی تحت حمایت سران ترکیه امروز در پست‌های بالایی در عراق مشغول فعالیت هستند و قدرت تصمیم‌گیری دارند، علاوه بر این برخی فرماندهان امنیتی و نظامی با هدف مانع‌تراشی در مسیر اجرای هر طرحی که بتواند از نیروهای امنیتی در مقابله با نفوذ ترکیه حمایت کند، عمل می‌کنند.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×