» دسته‌بندی نشده » صنعا: آنچه تاکنون محقق شده کمتر از ۱۰ درصد بندهای آتش‌بس یمن است
صنعا: آنچه تاکنون محقق شده کمتر از ۱۰ درصد بندهای آتش‌بس یمن است

صنعا: آنچه تاکنون محقق شده کمتر از ۱۰ درصد بندهای آتش‌بس یمن است

خرداد ۲۹, ۱۴۰۱ 1۰


دولت صنعا اعلام کرد که ائتلاف متجاوز عربی همچنان به نقض آتش‌بس ادامه می‌دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جلال الرویشان، معاون امور دفاع و امنیت در دولت صنعا اعلام کرد: از زمان اعلام آتش‌بس شواهد نشان می‌دهند که ائتلاف متجاوز عربی همچنان به نقض آتش‌بس و عدم پایبندی به بندهای آن ادامه می‌دهد. آنچه تاکنون محقق شده ۱۰ درصد از بندهای آتش‌بس هم نیست.

وی افزود:‌ ما در آتش بس بر از بین بردن رنج و مشکلات ملت یمن متمرکز شدیم. اگر نقض آتش‌بس و عدم پایبندی به آن ادامه یابد ما چیزی برای از دست دادن نداریم و ملت ما آتش‌بسی را که نقض شود نمی‌پذیرند.

این مقام یمنی درباره اتهامات دولت مستعفی یمن علیه انصارالله درباره عدم پرداخت حقوق کارمندان با درآمدهای ورود نفتکش‌ها به بندر الحدیده گفت: درآمدهای نفتی به یک حساب واریز می‌شود و ما چیزی نداریم که در این باره مخفی کنیم.

الرویشان از سازمان ملل درباره اجرای بندهای آتش‌بس انتقاد کرد و گفت: سازمان ملل می‌خواهد موفقیتش را درباره آتش بس یمن نشان دهد درحالی که رنج و مشکلات ملت ما به دلیل قطع حقوق‌ها و فرآورده‌های نفتی ادامه دارد. اگر آتش‌بس بدون بازگشایی بنادر و پرداخت حقوق‌ها و بازگشایی فرودگاه صنعا ادامه یابد این آتش‌بس هیچ پایه و اساسی ندارد و ملت ما بر گرفتن حقوق خود پافشاری می‌کنند.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×