» دسته‌بندی نشده » هنیه: مناسبات برخی کشورها با اسرائیل فراتر از عادی‌سازی است

هنیه: مناسبات برخی کشورها با اسرائیل فراتر از عادی‌سازی است

خرداد ۲۹, ۱۴۰۱ 1۰


رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس خواستار توجه به چهار مسئله مهم برای پایه‌ریزی راهبرد آینده فلسطین شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در سخنانی در جریان کنفرانس “حاکمیت فلسطین، متغیرهای استراتژیک و مسیرهای آینده” خواستار توجه به چهار نکته و مسئله مهم برای ترسیم راهبرد آینده فلسطین شد.

وی در این باره گفت: نخستین مسئله در سطح فلسطین نتایج نبرد “شمشیر قدس” است که یک جهش کیفی و یک تغییر استراتژیک در مدیریت درگیری با دشمن صهیونیستی است.

هنیه اظهار کرد: این نتایج هم در زمینه اتحاد ملت فلسطین نمایان شد و هم در زمینه پیوند معادله قدرت مقاومت مقدس و مسجدالاقصی. همچنین در پی این نبرد مسئله فلسطین بار دیگر مورد توجه امت اسلام و جهان قرار گرفت.

این مقام حماس ادامه داد: موضوع دوم مربوط به خروج آمریکا در بیش از چند میدان و به ویژه خروج از افغانستان است.

وی تاکید کرد: تردیدی وجود ندارد که قدرت مسلط آمریکا بر جهان دیگر این توانایی را ندارد که نفوذ نظامی، امنیتی و سیاسی خود را بر مناطق مختلف جهان از جمله مناطق عربی و اسلامی ما گسترش دهد. رسوایی اسرائیل در نبرد شمشیر قدس و خروج آمریکا و علاقه‌مندی آن به پرونده‌های جدید مانند مقابله با چین، روسیه و قدرت‌های در حال ظهور در جهان، تغییرات بسیار مهمی هستند که آثار و ابعاد راهبردی دارند و باید با دقت مورد توجه قرار گیرند.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس ادامه داد: مسئله سوم و مهم جنگ میان روسیه و اوکراین است. در ظاهر این جنگ صرفا میان روسیه و اوکراین است اما در واقع این نبرد میان روسیه و اردوگاه آن و غرب به رهبری آمریکا است. این جنگ گسترده‌ترین و برجسته‌ترین جنگ در مبارزات اردوگاه‌های جهانی از پایان جنگ جهانی دوم تاکنون است.

هنیه تاکید کرد: دنیای بعد از جنگ مثل قبل از آن نخواهد بود و یقیناً با یک جهان چندقطبی مواجه خواهیم بود و دوران کنترل تک قطبی سیاست‌های بین‌المللی و جهانی به پایان خواهد رسید و این بی‌شک یک موضوع مهم است که تأثیرات خود را بر منطقه عربی و اسلامی ما و همچنین بر مسئله و درگیری ما با رژیم اشغالگر خواهد گذاشت.

وی افزود: چهارمین مسئله نیز این است که منطقه عربی و اسلامی ما مملوء از تناقضات درباره عادی سازی روابط، تلاش برای نفوذ اسرائیل در منطقه و ایجاد ائتلاف نظامی و امنیتی با برخی دولت‌های عربی است؛ طوری که به نظر می‌رسد موضوع فراتر از عادی سازی روابط است و تلاش می‌شود تا رژیم اسرائیل در منطقه ادغام شود.

هنیه تصریح کرد: اولویت‌های راهبردی در پرتو چهار مسئله مذکور؛ باید بر چهار بعد ۱ ـ مقاومت، ۲ ـ ایجاد ائتلاف‌های استراتژیک، ۳ ـ حرکت مردم از استراتژی انتساب به سمت استراتژی مشارکت در آزادسازی ۴ ـ گشودگی روابط با جامعه بین‌المللی استوار باشد.

وی همچنین تاکید کرد: مقاومت در غزه، کرانه باختری، سرزمین‌های ۱۹۴۸ و خارج در رأس اولویت‌های راهبردی قرار دارد که باید از حمایت پشتیبانی ملت ما و آزادگان جهان برخوردار شود.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×