» دسته‌بندی نشده » تقویت پایگاه‌های نیروهای آمریکایی در مناطق شرقی سوریه

تقویت پایگاه‌های نیروهای آمریکایی در مناطق شرقی سوریه

خرداد ۲۸, ۱۴۰۱ 0۰


نیروهای آمریکایی صفوف خود را در مناطق شرقی سوریه تقویت کرده، مراکز استقرار خود را توسعه داده‌اند و تحرکات کاروان‌های نظامی نیز افزایش یافته‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، منابع محلی در حومه الحسکه اعلام کردند، نیروهای آمریکایی پایگاه‌ غیرقانونی خود در منطقه “جسم السد الشمالی” را تقویت کرده و پس از ساخت پایگاه‌های ویژه استقرار رادار و ساخت شمار زیادی انبار بزرگ در اطراف این پایگاه‌ها، اقدام به نصب سامانه راداری مدرن کرده‌اند.

منابع مذکور همچنین اعلام کردند، این پایگاه، یکی از اولین پایگاه‌هایی است که نیروهای آمریکایی با کمک نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) در شهر “الحسکه” احداث کردند و این پایگاه شامل انبارهای بزرگ، مرکز فرماندهی و محل فرود بالگردهای نظامی است.

این  منابع همچنین اعلام کردند، نیروهای آمریکایی همچنین پایگاه “صوامع الحبوب” (سیلوهای غلات) را که حاوی یک باند هوایی در شهر “تل بیدر” واقع در شمال الحسکه در نزدیکی بزرگراه M۴ است را به مقر هنگ سابق ارتش سوریه در این منطقه متصل کردند.

منابع مذکور همچنین تاکید کردند، پایگاه سیلوهای غلات همچنین شاهد افزایش استحکامات و تجهیزات نظامی و استقرار خودروهای نظامی از نوع “همر” و مراکز نظارتی است.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×