» آخرین اخبار » گیلان » تولید ۶۰۰ تن مرغ گوشتی کشور در گیلان

تولید ۶۰۰ تن مرغ گوشتی کشور در گیلان

خرداد ۲۵, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان، با اشاره به ظرفیت بالقوه گیلان در حوزه تولید محصولات گوشتی گفت: استان گیلان با تولید ۶۰۰‌ تن‌ مرغ گوشتی قطب تولید طیور در کشور است که بخشی از این تولیدات به استان‌های دیگر صادر می‌شود.

میرحجت علی اکبرنژاد در جمع خبرنگاران، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص تولید محصولات کشاورزی در استان گیلان اظهار کرد: طرح مردمی سازی یارانه از ۲۱ اردیبهشت شروع شده و از همان تاریخ اقدامات خوبی در حوزه کشاورزی انجام گرفته است.

وی با اشاره به ظرفیت بالقوه گیلان در حوزه تولید محصولات گوشتی گفت: استان گیلان با تولید ۶۰۰‌ تن‌ مرغ گوشتی قطب تولید طیور در کشور است که بخشی از این تولیدات به استان‌های دیگر صادر می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان گیلان از تولید ۲۵ درصد جوجه یک‌روزه کشور در گیلان خبر داد و افزود: روزانه ۸۰۰ هزار تا یک میلیون جوجه یک‌روزه در مرغداری‌های گیلان تولید و در این استان و همچنین استان‌های همجوار ارسال می‌شود.

علی اکبرنژاد ادامه داد: روزانه ۶۰ تا ۷۰ تن مرغ مازاد در گیلان ذخیره سازی داریم و اکنون ۲۰۰۰ تن مرغ ذخیره شده در گیلان وجود دارد.

وی با اشاره به توزیع بیش از یک میلیون جوجه یک‌روزه در روستاهای گیلان بیان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته یک‌میلیون جوجه در روستاهای کشور با هدف جلوگیری از معدوم‌سازی و کمک به اقتصاد روستا و  ایجاد اشتغال توزیع شده است.

توزیع یک میلیون واسکن نیوکاسل در گیلان

سهراب عاقبتی، مدیرکل دامپزشکی گیلان نیز، با بیان اینکه در دامپزشکی خدمات به گونه‌های مختلف انجام می‌شود، اظهار کرد: گروه‌های هدف در دامپزشکی و پرورش دام و طیور اقشار ضعیف جامعه هستند که انواع خدمات رسانی به آنان انجام می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه محرومیت‌زدایی جهاد دامپزشکی، گفت: مقرر شد قرارگاه محرومیت‌زدایی در دامپزشکی به مناسبت هفته جهاد دامپزشکی در کنار بسیج مهندسی کشاورزی باشد تا به رفع بیماری‌های دامی کمک کند.

مدیرکل دامپزشکی گیلان با تاکید بر لزوم توجه به نابودی بیماری‌های دامی در استان گیلان بیان کرد: بیماری‌های دامی ممکن است باعث نابودی بسیاری از دام و طیور شود لذا به این منظور یک‌میلیون واکسن نیوکاسل در بین افراد دریافت کننده جوجه یک‌روزه توزیع می‌شود.

عاقبتی با اشاره به اهداف تشکیل قرارگاه محرومیت‌زدایی جهاد دامپزشکی در این استان افزود: واکسیناسیون طیور، سمپاشی جایگاه دامی، مبارزه با بیماری‌های دامی و همچنین اقتصادی‌ شدن تولید دام و طیور در روستا از جمله اهداف تشکیل این قرارگاه است.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×