» دسته‌بندی نشده » تلاش برهم صالح و چارچوب هماهنگی برای بازگرداندن صدری‌ها به روند سیاسی

تلاش برهم صالح و چارچوب هماهنگی برای بازگرداندن صدری‌ها به روند سیاسی

خرداد ۲۴, ۱۴۰۱ 0۰


منابع مطلع عراقی از آمادگی رئیس جمهوری این کشور برای ارائه یک ابتکارعمل و بازگرداندن جریان صدر به روند سیاسی این کشور خبر دادند. در همین حال، چارچوب هماهنگی شیعیان عراق نیز به همین منظور هیئتی بلند پایه را مکلف به دیدار با رهبر جریان صدر در نجف کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شفق نیوز، یک منبع نزدیک به برهم صالح، رئیس جمهوری عراق امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که وی به زودی ابتکارعملی را برای پایان دادن به بحران سیاسی و بازگرداندن جریان صدر به روند سیاسی این کشور در دستور کار خود قرار خواهد داد.

این منبع گفت، ابتکارعملی که برهم صالح درحال تهیه آن است با پاسخ مثبت احزاب سیاسی و به ویژه چارچوب هماهنگی مواجه بوده است.

منبع مذکور همچنین گزارش داد: هدف صالح از طرح ابتکارعمل جدید، این است که مقتدی صدر، رهبر جریان صدر را به روند سیاسی بازگرداند؛ چراکه همه می‌دانند کناره‌گیری صدر چه میزان مهم بوده و هیچ دولتی در عراق بدون حمایت جریان صدر قادر به ادامه دادن راه نخواهد بود.

در همین حال، یک منبع مطلع وابسته به چارچوب هماهنگی شیعیان عراق نیز اعلام کرد که رهبران این چارچوب پس از برگزاری نشستی، یک هیئت بلندپایه را برای دیدار با مقتدی صدر در “حنانه” نجف (محل اقامت صدر) تعیین کردند.

این منبع گفت که هدف اعضای این هیئت منصرف کردن مقتدی صدر از تصمیم کناره‌گیری از روند سیاسی عراق است.

این هیئت به ریاست هادی العامری، رهبر ائتلاف “الفتح” و با حضور فالح الفیاض، رئیس حشد شعبی، قیس الخزعلی، دبیرکل عصائب اهل الحق و یک نماینده از ائتلاف “دولت قانون” است.

این اقدام پس از آن صورت گرفته است که به دنبال تداوم بحران سیاسی عراق، نمایندگان جریان صدر در پارلمان عراق بنا به درخواست مقتدی صدر استعفای خود را تقدیم محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق کردند و الحلبوسی نیز با استعفای آنها موافقت کرد.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×