» آخرین اخبار » گیلان » آستارا از تکمیل نبودن شبکه فاضلاب شهری و آلودگی های زیست محیطی آن رنج می برد

آستارا از تکمیل نبودن شبکه فاضلاب شهری و آلودگی های زیست محیطی آن رنج می برد

خرداد ۲۲, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان فرماندار آستارا با اشاره به پیشرفت ۳۷ درصدی پروژه ساماندهی فاضلاب این شهر گفت: آستارا از تکمیل نبودن شبکه فاضلاب شهری و آلودگی های بهداشتی و زیست محیطی آن رنج می برد و برای اجرای کامل این پروژه ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

عنایت رضایی پور در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه سیستم فاضلاب شهری آستارا مشکل دارد و از مطالبات بسیار مهم مردم آستارا است گفت: پیگیری های خیلی جدی از طرف مجموعه دولت، فرمانداری آستارا و همچنین نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی در این رابطه در حال انجام است.

وی افزود: در سال ۷۹ طرح احداث تصفیه خانه فاضلاب شهری آستارا کلید خورد و یک واحد تصفیه خانه تاسیسات فاضلاب در آستارا با ظرفیت ۶۳۰۰ مترمکعب در روز قرار است که احداث شود.

فرماندار آستارا از اجرای ۶.۲ دهم کیلومتر خطوط اصلی و ۹۸.۷ کیلومتر خطوط فرعی جمع آوری فاضلاب آستارا خبر داد و عنوان کرد: احداث ۱۵ واحد ایستگاه پمپاژ و اجرای سیستم مکشی جمع آوری فاضلاب از جمله موارد مهم این طرح است.

رضایی پور ادامه داد: جهت کمک به تقویت تصفیه خانه، پکیج تصفیه خانه فاضلاب شهرک مهدی آستارا احداث شد که بالای ۹۰ درصد آن کاملا انجام شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۹۰ کیلومتر شبکه فرعی مربوط به این پروژه هنوز باقی مانده است افزود: تجهیز، نصب و راه اندازی این طرح بزرگ نیاز به اعتبارات ویژه دارد.

فرماندار آستارا با اشاره به اینکه تاکنون ۳۷ درصد کل پروژه انجام شده و بحث سازه ساختمانی آن نیز به اتمام رسیده است، اظهار کرد: برآورد شده است که ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای اتمام کامل این پروژه اعتبار نیاز است.

ضرورت بهسازی پل قدیمی و فلزی مرز زمینی آستارا

رضایی پور با اشاره به اینکه در جریان سفر ریاست جمهوری به استان گیلان مبلغ ۱۱۷ میلیارد تومان برای این پروژه اختصاص یافت، یادآور شد: پیمانکار پروژه فعالیت خود را آغاز کرده است و اجرای این طرح به صورت فاز به فاز و به تناسب تخصیص اعتبارات پیگیری شده و در مدت ۱۸ ماه به پایان خواهد رسید.

وی در ادامه به اهمیت پل قدیمی و فلزی مرز زمینی آستارا اشاره کرد و گفت: این پل یک پل استراتژیک و بین المللی است که در داخل شهر مرزی آستارا قرار دارد و محل ارتباط دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان است.

فرماندار آستارا خواستار بهسازی این پل شد و افزود: عمر این پل تمام شده و نیاز است که برای بهسازی آن اقدامات لازم به صورت کشوری پیگیری شود.

رضایی پور تصریح کرد: بعضی از پایه‌های این پل حرکت کرده و نیاز به بهسازی دارند و در حال حاضر به صورت همزمان دو کامیون نمی تواند از روی آن عبور کند.

وی به احداث یک پل اتومبیل روی جدید در حاشیه شهر آستارا اشاره و خاطرنشان کرد: این پل قرار است ۱۸ ماهه احداث و تحویل داده شود، زیرا آستارا شریان ترانزیت کالای شمال غرب کشور است و با احداث این پل جدید قطعا تاثیری مثبت در روند توسعه تعاملات دو کشور را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×